Full fart och drag med Donnez vid Upperudslogen

 

De har blivit väldigt omskrivna för sin nya turnébuss grabbarna i Donnez men är det något de kan så är det verkligen att spela bra dansmusik. Och denna kväll var en kväll jags ett fram emot väldigt länge detta är ett band en orkester som till logen dragit väldigt mycket folk vilket är enormt glädjande. Efter att jag gjort mig klar och färdig hemma styrde jag hem för att hämta upp broder och så var vi båda iväg. Ett kort stop för att tanka så drog vi vidare.

 
 

Molkom här kommer vi. Svängde in framför logen och parkerade bilen sedan bytte jag om satte på mig tröjan så var vi redo för Donnez. När vi kom fram så steg vi in och fick oss kaffe vilken underbar arrangör och vilken personal. Passade på att snacka lite med Annette och Marieanne styrde upp lite för vi skulle gå upp på scenen och gratta Micke i Donnez. Han fick en guldklave som årets dansbandsmusiker. Vid entrén var det kö för att komma in så himla härligt att se.

 
 

Klockan slog åtta och dansen skulle ta sin början en sista koll allt var i sin ordning. Nu kör vi Jonathan räknade in till första dansen och lugnt gled dansparen ut på dansgolvet så tätt intill dansade de. Den fege dör tusen gånger men den modige dör bara en sjöng Martin med sån övertygelse. Och en kraftfull rejäl applåd det där var ett spår från nya skivan. Lite fart efter detta så drog en rivig bugg låt igång. Klapp, klapp publiken var verkligen med på noterna wow tänkte jag vilken kväll vi får. Det var många där vid logen som jag aldrig sett förut där på en danskväll riktigt glädjande såklart.

 

 
 

Donald hängde på sig sitt dragspel och drog igång en svängig låt med sån energi och kraft. För att i nästa stund lugna ner det hela i Jerry Williams Did I tell you. Nu dansade alla lite långsammare ute på dansgolvet. Mera fart nu från nya plattan hämtar vi nästa melodi så var det åter igång. Det var många ansikten som jag aldrig sett tidigare vid logen vilket var mycket glädjande. Klockan drog sig sakta mot tio och det var så dags för kvällens fikapaus. Vi steg ner och in där Annette hade dukat upp en massa gott som vanligt vilken arrangör. Grabbarna i Donnez bara öste beröm över henne.

 

 
 

Efter att vi fikat klart var det så åter dags att spela vi bröder dukade av som vanligt och hjälpte till att plocka undan allt. En lugn låt inledde den andra delen av denna danskväll. Goodbye - jag drar höjde upp farten igen. Sedan var det så dags för oss att äntra scenen. Jag steg fram till mikrofonen och sade några väl valda fina ord om Micke och vi tillsammans med Annette och Marianne tackade Micke ordentligt och gratulerade honom. Publiken gav honom stående ovationer och applåder. Sen var det dags för mig att bli hyllad för jag hade fyllt år så hela publiken sjöng för mig vilket rörde mitt hjärta så enormt.

 

 
 

Sedan skulle de spela igen. Och det var dags för klassiker en stor publikfavorit Främling. Åter fylldes dansgolvet av massa danssugna människor. Många långa mil kom sedan och ytterligare spår från deras utmärkta senaste skiva med den fyndiga titeln Akta dig för svärmor. Klapp i händerna det var en hög stämning på publiken och även på grabbarna på scenen. Johan som spelar bas tog sig ton och sjöng för allt vad tyget höll. Denna fina danskväll började så sakta gå mot sitt slut. Kära publik tiden går fort då man har roligt vi i Donnez vill rikta det största tacket till arrangören Annette och den underbara personalen för allt och ett bemötande i världsklass. Sedan ni underbara publik utan er vore v inget alls. Så drog sista dansen igång och det var en lugn fin låt som fick avsluta denna fina danskväll. Så drog det igång och efter sista dansen stod publiken kvar och klappade hårt högt i händerna efter en till och så fick det bli. När allt var över tog vi de sista bilderna styrde hemåt nöjda och glada efter denna fina danskväll med Donnez. Stort tack till grabbarna men självklart Sveriges bästa arrangör Annette och personalen.

 

 
 
Fridens Mikael.

Kommentarer:

1 Jan-Åke:

Grattis på Födelsedagen i efterskott!

Svar: Tack så mycket Mvh Mikael.
Mikael

Kommentera här: