God Jul

Då är stunden kommen och det är så dags för mig att få ta tillfället i akt på detta vis som jag alltid brukar göra nämligen att ge er alla mina vänner och eventuellt ovänner och övriga en julhälsning. Samt ge några ord och tankar på vägen. Tiden den går och vi ska snart knyta ihop lägga ytterligare ett år bakom oss ett år med mycket glädje men även en del sorg. Några nära och kär har lämnat oss i en stor sorg och en djup saknad men innan de valde en annan väg i livet gav de oss en massa ljusa fina minnen. Stunder och minnen som vi för alltid kommer bevara tänka tillbaka på och minnas.

 

Jag vill till er alla därute vart än ni bor få skicka en julhälsning med detta julkort. Låt julen bli en tid för eftertanke och måttfullhet att julen blir barnens högtidsstund. Att komma nära varandra våga klara av att lägga bort eller stänga av mobiltelefonen och umgås tänd ett ljus och sprid gemenskapen tillsammans. Julen är samtidigt en tid då jag sänder en extra tanke till alla de gamla i vårt land de ensamma de som inte har det så enkelt. Även de hemlösa och Stadsmissionen sänder jag en stor tanke för deras enormt fina arbete. Det får alltid ett litet bidrag av mig i jul.

 

Jul värdesätter jag mycket de ska firas i stillhet med mycket värme, glädje och gemenskap med far, mor och min älskade broder. Sköt om er alla och gör inget som jag aldrig skulle gjort. En sak jag är extra stolt över är att jag aldrig känt någon längtan efter alkohol i juletider. Ja det kommer bli som vanligt julmaten, Svensson, Svensson firar jul sedan avsluta med midnattsmässan i kapellet. Så God Jul och tack för att just DU är min vän. Alla människor i vård värld är lika mycket värda.


Kramar från Mikael. P:s julkortet är en bild tagen i Kristinehamn med bron i bakgrunden. Sedan hoppas jag att jag får träffa er alla ute på dansbanorna nästa år.

 

Kommentarer:

1 Tony:

God Jul & Gott Nytt År!

Svar: Detsamma till dig med Tony.
Mikael

2 Jan-Åke:

God Jul till dig och dina nära!

Svar: Hej Jan-Åke!Får önska dig detsamma och en god fortsättning samt ett Gott Nytt år. // Mikael.
Mikael

Kommentera här: