Julmarknad vid Gustavfsviks herrgård

 
 

Förra året slog julmarknaden ute vid Gustavfsvik här i Kristinehamn rekord en bit över åtta tusen totalt besökte julmarknaden. I år fick vi de absolut bästa och finaste förutsättningarna det snöade lätt på morgonen då jag vaknade och tittade ut. Så underbart härligt tänkte jag med jag åt lite frukost och ringde hem till mor och snackade lite med henne dagen var så igång här. Sedan gick jag och broder ut till hållplatsen så kom bussen och vi steg på det var väldigt många som tänkt samma tanke som vi gjorde. Det fortsatte snöa och vädret var riktigt vackert och vintrigt.

 
 

Vi steg av bussen och började promenera upp mot området där var det full aktivitet av stånd och knallar. Såg en som sålde så fina julkransar Och det var full aktivitet vid bordet. Vi gick en liten bit till och träffade ett par som vi känner de tackade och berömde mig för de hade läst i tidningen om min träningsgrupp för handikappade som jag har inom bordtennisföreningen. Det värmer så med alla fina kommentarer som jag fått och får. Sedan steg vi in i flygelbyggnaden som Ernst renoverat i sitt tv program. Där inne huserade sockerslottet de hade servering där. Vi köpte fika det blev kaffe och morotskaka för min del.

 
 

Så mysigt att sitta där och fika och gott var det också. Sedan gick vi vidare ut och kikade på alla knallar och vad folk hade att erbjuda och sälja. Jag hittade en kille som sålde korv det köpte jag två stycken för korv är något jag älskar så mycket. Gick runt och tittade på allt det fina som de erbjöd och som såldes. Bro Kammarkör steg upp och sjöng lite fina julsånger och andra sånger det skapade ytterligare julstämning. Det snöade lätt och ymnigt det var så fint vi steg in i andra flygeln och där satt en musiker Leif Lindén och sålde grejer så jag tackade honom för hans skiva som han spelat in. Den fick jag förra året i julklapp av min broder.

 
 

Tiden gick och vi började fundera på att gå ner till busshållplatsen att ta bussen hem efter en lyckad fin vistelse på julmarknaden.  Det fanns så mycket fint att beskåda där köpte även en fin julklapp till mamma därute.  Victoria Widelius var där hon driver Widelius dansstudio de minsta barnen dansade och gjorde ett bejublat framträdande. Ja det fanns något för alla där.

 
 
Fridens Mikael. 

Kommentera här: