Säsongsavslutning i Storfors Kulturhus med Holens

 

Jag tycker inte det var längesedan som det var september månad och det vankades säsongspremiär för höstens danser i Storfors Kulturhus som arrangeras av Korpen Karlskoga. Nu hade vi nått vägs ände som man säger det var dags att spela upp till säsongens sista dans innan ett nytt år ska ta vid. Och som de senaste åren var det den fina mycket omåttligt populära dansorkestern från Vingåker som skulle svara för dansmusiken och det gör de alltid med bravur. En dusch hemma sedan fram och på med fin stassen idag blev det lite extra högtidligt vit skjorta blå fluga kostymbyxor och en svart väst. Sedan steg jag ut så kom övriga familjen och plockade upp mig så rullade vi mot Storfors.

 
 

När vi svängde in i Storfors märkte vi direkt att de hade mycket mer snö än vad vi hade i Kristinehamn.  Oj, oj vad stiliga ni är utbrast Sven och Kerstin i kör när vi steg in genom dörren. Vi hälsade glatt på ett par dansgäster ja det var många som kommenterade mina kläder. Monika i Holens stod och pratade med ett par gäster. Nämen det är ju du jag såg inte först att det var hon. Vad kul att se er grabbar utbrast hon. De andra grabbarna var redo och in genom dörrarna strömmade danspubliken. Oj det är dags snart sade Kent innan de började spela fick de en rejäl lång applåd av publiken. Tack det värmer Så räknade Jerker bakom sina trummor in till kvällens första dans. Livet det har varit gott mot mig denna fantastiska låt som Peter Grundström skrivit. Efter denna melodi blev det duett sång mellan Kent och Monika i Du och jag. På dansgolvet virvlade dansparen runt och bara njöt.

 
 

Wow vilken start på denna kväll sade Jerker vi ska höja upp farten en aning nu Stanna en stund sedan kommer Om du vågar och vill. Bugg blev dansstilen och det ser så fint ut när de svänger loss på dansgolvet. Monika här ska få blåsa er alla sade Kent eller ja blåsa i sin saxofon i True love sedan ska jag sjunga Små, små ord av Peter Grundström. Full fart fler gånger om det byttes par och partner. Tre goda skäl lite härligt Streaplers sväng innan det var dags för aftonens första gammal dans en schottis. Det är fint att se när de dansar gammaldans. Det är de så otroligt duktiga på i Storfors. Jerker bakom trummorna tog ton i en riktig fin klassiker Flamingokvintetten sjöng den jag ska måla hela världen lilla mamma. Efter detta stycke sjöng Kenneth Nyanser med sån finess. Monika var lite krasslig i halsen så grabbarna tog i och sjöng lite mera. Aj, aj, aj Schytts gamla dänga innan Kent presenterade de två nästa melodierna Om himlen och österlen sedan en låt till Familjen Redman Det ska komma en morgon. Hambo och Kaffevals han de med innan det var dags för kvällens paus. Vi slog oss ner med ett annat danspar och fikade det var väldigt småtrevligt och trivsamt. Sedan var det så dags att börja spela hej på er nu ska vi åter börja spela här. De ensammas promenad inledde de med sedan kom När kärleken slår till. Monika den förtjusande ska sjunga jag drömmer om en man och det är nog inte jag skojade Kent. En av de finaste låtarna är Tänd ett ljus i fönstret den bjöd de på till publikens stora glädje.

 
 

Ja denna danskväll är så otroligt fin. Nu hade Rigmor kommit och hennes man de steg upp på scenen för att tacka Sven och Kerstin från oss och hela danspubliken vill vi tacka er för denna terminen och säsongen. Sven såg märkbart tagen och rörd t då han tackade publiken och alla som hjälper till. Jag steg fram och tackade också Sven och Kerstin men jag och broder vill tacka denna underbara fina dansorkester Holens. Vi tänkte ge er en varsin julklapp när så alla applåder var över var det dags att börja spela igen. Jag vill bara va en gammal man sjöng Kenneth framför ett hav av dansande människor. Pariserpolka med sån finess och kraft kom nu. Jerker gjorde sig redo för sitt parad nummer Living next door to Alice och vilka applåder och ovationer han fick efteråt. Oj, oj tack, tack underbara publik.  Ja nu kommer en liten överraskning vi ska få hjälp här på scenen med nästa låt. Välkommen upp Markus ja broder skulle få sjunga Främling så blev det. Jag stod och filmade allt. Och publiken gav han rejäla applåder. Vi hade nått vägs ände vi hade nått slutet av denna fina danskväll. Hör ni vi är framme vid kvällens sista dans. Vi vill er alla tacka för denna kväll och säsong och önska er alla en God jul och ett Gott nytt år. Crazy tar vi först sedan rundar Monika av med I varje andetag. Klapp, klapp det blev rejäla applåder. När så sista dansen var spelad så fick Rigmor sin ringdans. Det blev en festlig fin avslutning denna sista danskväll för säsongen. Alla var s nöjda med denna danskväll. Vi fick också varsin julklapp av Holens. En danskväll som värmde s otroligt mycket. Vi tackade för oss och rullade sakta hemåt. Tack Sven och Kerstin för denna fina säsong tack Holens.

 
 

Fridens Mikael. 

Kommentera här: