Skyltsöndag i Kristinehamn

Det lider långsamt mot jul och dagarna går och kryper allt närmare. Ett gott tecken är skyltsöndan som varje år arrangeras i Kristinehamn.  Det roliga var att dagen innan hade jag varit i Örebro på dans och träffat min fina vän Jessica och hennes mamma. De båda skulle på vägen hem ta svängen förbi Kristinhamn. Jag passade på att pyssla lite här hemma och fixa så ringde Jessica och då får jag iväg och mötte de båda så styrde vi sedan ner till stan.

 
 

Det var väldigt trevligt när vi steg in stod en herre och bjöd på lite sång och musik julsånger som han blandade. En stund senare var det dags för luciakandidaterna att visa upp sig. Vi stannade kvar och tittade på det passade även på att rösta det kostade tio kronor och alla pengar skulle gå till Lions hjälpverksamhet.

 
 

Trevligt och fint och kandidaterna var riktigt fina där de en efter en presenterades. En som jag känner kom fram och frågade om jag inte kunde ta kort på hennes barnbarn vilket jag såklart gjorde. När vi sedan steg ut på gågatan på en fin kortege med en traktor i början. Det var dansare från Vigelius dansstudio. En vagn full med barn och alla i tomtekläder och dräkter. Det var en hel del folk som marscherade med i paraden och tåget.

 
 

Det blev en total överraskning även om min vän Jessica trodde att jag visste om detta. Sedan gick vi och åt mat inne på Orion som det heter en bra restaurang som ligger inne i Vintergatan ett köpcentrum. Efter den goda maten styrde vi ut till skärgården för min vän ville så gärna se Picassoskulpturen innan de åkte hem. Då hade det börjat skymma men det var så fint ändå. Blev ett fint avslut på en fin trevlig dag.

Fridens Mikael. 

Kommentera här: