Tillbakablick semesterresa till Torsby sommaren 2008

 
 

Att sitta och blicka tillbaka i form av att titta på gamla bilder som man fotograferat för många, många år sedan ger en många minnen. Att blicka tillbaka är trevligt och fint på samma gång. Ett av de finaste minnen dök upp ikväll då jag hittade en skiva med bilder från en semesterresa jag gjorde sommarn 2008 upp till Torsby. Jag hade då bokat in mig två, tre nätter på ett vandrarhem som hette Torsby vandrarhem. Tanken var att jag skulle åka runt med min bil se mig och fotografera.

 
 

Och vilken resa det sedan blev. Minns så väl då jag startade här i Kristinehamn hur solen sken och lyste så starkt på en klarblå himmel. Jag hade ett äventyr en resa framför mig som skulle komma bli en av de allra finaste jag gjort. När jag rullade fram på vägen slog tanken mig vad vackert och vilket fint landskap Värmland är som jag bor i.

 
 

Stannade till efter resan upp och dricka kaffe vid en fin rastplats. Satt och bara njöt av denna soligt fina dag innan jag rullade vidare mot mitt slutliga mål Torsby. När jag kom fram letade jag mig till vandrarhemmet där jag skulle bo och checkade in.

 
 

Så himla skönt lägga sig på sängen och sträcka ut sig sedan vila en halvtimme. Sedan var det bara jag och min bil och kamera. Där jag åkte runt och såg mig om tog en massa fina bilder. Han som ägde eller jobbade på vandrarhemmet tipsade mig om att jag måste åka upp till Lekvattnet till en finngård och äta Motti med fläsk så jäkla gott. Detta blev ett väldigt fint minne och en fin tillbaka blick. Stod uppe på Hovfjället och blickade ut över detta vackra landskap som visade upp sig. Bjuder på lite av de bilder jag fotade på min resa upp till Torsby.

 
 

Fridens Mikael. 

Kommentera här: