När vatten fryser till is skapas is konst

 

 
 

Det är väldigt fascinerande att se när vatten fryser till is när delar av sjön Vänern fryser till hur vattnet formas likt olika små is skulpturer. Valde efter arbetsdagens slut att ta en tur ut för att fotografera då vädret var perfekt en klarblå himmel och fem minus grader är utmärkta förhållanden att fotografera i.

 
 

Styrde iväg till Värnanäs som stället heter där gick jag ner till vattenkanten för att föreviga fota isblocken som flutit ihop. De hade frusit ihop tillsammans. Det var så frisk härlig luft då jag steg ur min bil och andades in den härliga luften. Tänkte på vilken tur jag har som får bo och leva i landet Sverige med en ren och fin natur en ren och frisk luft.

 
 

Tog fram kameran och tog några bilder direkt. Sedan gick jag sakta ner mot vattnet där det hade frusit till så jag fick gå sakta för att inte halka och ramla. Vattnet hade på sina håll frusit till som is kristaller det var som en vacker glasskål som en diamant som glimmade. Det både blev och var som rena konstverk överallt vart jag än såg mig om. Bestämde mig sedan för att åka vidare ner till ett ställe som heter Kungens rastplats. Varför det heter så vet jag inte men det går som med det mesta att ta reda på. Det var så vackert och fint solen började sakta gå ner och att få se en solnedgång precis vid vattenbrynet är bland det finaste.

 
 

Stod där medan solen långsamt gick ner och över vattnet flög en fiskmås i jakten på mat. Himlen målades upp i så fina färger där jag stod redo med min kamera. Tog ett par bilder till innan jag satte mig ner och filosoferade funderade på livet och kom fram till att jag har det ganska bra. Tog de sista bilderna innan jag kände mig nöjd och åkte vidare för att kika på fotboll då vårt lag IFK Ölme skulle spela en träningsmatch mot FBK Karlstad 2.

Fridens Mikael.

Kommentarer:

1 Tony:

Vackra bilder.

Svar: Tony: Stort tack. Fotografering är ett av mina största intressen.
Mvh Mikael.
Mikael

Kommentera här: