Fin danskväll med Bob Stevens i Upperudslogen

 

Förutsättningarna för denna danskväll var och skulle bli de allra bästa med massa värme och en stor sol som värmde så gott. Denna plats och dessa omgivningar runt om Upperudslogen i Värmländska Molkom är magnifika så otroligt vackert. Det var en otroligt fin dag som inleddes med ett besök på stan där jag skulle kika och köpa mig en ny skjorta och på Dressman fann jag en väldigt fin somrig kortärmad skjorta precis vad jag eftersökte. Tippade gjorde jag med innan det bar hemåt för att äta mat vilket skulle smaka mycket gott.

 
 

Efter maten blev det kaffe ute i bersån hos far och mor i denna underbara väder vilken värme så enormt så ljuvligt och gott på samma gång. Åkte hem för att duscha sedan byta om på med finkläderna så var jag redo för dansen. De övriga hemma skulle också med på dansen så hela familjen rullade mot Molkom denna vackra fina dansloge. Vi svängde in framför logen och parkerade. Fann direkt ett par som vi hälsade glatt på steg in och hälsade på de övriga. Sveriges bästa arrangör Annette kom direkt och bjöd oss på kaffe och bullar man blir varm i hjärtat av denna fina människa. Vi satt och snackade lite framåt och inför nästa säsong vid logen.

 
 

Grabbarna i Bob Stevens drog igång danskvällen och vi gick till entrén och jag använde swisch som jag så fint fått i min mobil med hjälp av min broder. Mats och grabbarna blev så glada då vi steg in i logen. Nu är bröderna Brothers här så nu kör vi vidare. Hela, hela dig kom med sådan fart och sväng allt till publikens förtjusning. Herrarna Mats Olsson och Dan Gustavsson tog fram sina saxofoner och blåste tillsammans så vackert i Ramblin rose. Dubbla saxar under en danskväll är magiskt verkligen helt fantastiskt. Vilken kväll det kom några fler danspar och gled upp på dansgolvet.

 
 

Vi ska öka farten nu Sista sträckan är min varsågoda med sådan övertygelse sjöng Mats Kärrlid med sin helt underbara stämma man fick rysningar i kroppen gåshud är ett annat namn. Dan Gustavsson sjunger även han och det gjorde han så fint i En clown i mina kläder. Rejäla applåder efter varje låt och dans fick grabbarna av publiken. Vilken underbar loge vilken fantastisk kväll utbrast Mats flera gånger om. Micke Langen satt bakom trummorna och höll takten hela kvällen. Jag träffade på en hel del som jag kände vilket var kul ja så är det alltid då jag åker till logen.

 
 

Mest av allt och Still var nästa dans ut under kvällen skynda, skynda för att bjuda upp så var dansen åter igång. Nu ska vi spela en låt som vi fått på begäran men först tar vi Mexican girl sedan kommer Främling. Applåder direkt från publiken denna låten som är så älskad. Alla sjöng med och kunde texten det skulle komma mer allsång efteråt för det var dags för Hasse Anderssons monsterhit Guld och gröna skogar. Nu höjdes temperaturen rejält vilket sväng det kändes som hela logen gungade. Mats sjöng så som bara han kan vilken röst den mannen har. Dan svängde loss rejält med sin gitarr och Mats stod bakom sina klaviaturer och bara njöt. Innan kvällens paus skulle Bob Stevens största låt komma denna som är som ett eget varumärke för orkestern. No more boleros jag fällde inom mig en liten tår vilken låt vilket framförande. Herre min skapare så mäktigt. Kvällens största stund och längsta applåd från publiken. Nu gott folk ska vi gå och äta och dricka kaffe manade Mats till publiken vi ses om en halvtimma här.

 
 

Vi steg in och vilken middag Annette dukat upp till grabbarna lite synd för Dan han tål inte fisk det var lax så han fick sätta sig någon annanstans och fika. Vi åt av de goda smörgåsarna som smakade som alltid väldigt gott. Vi hjälptes åt att plocka ihop allt och bära ut allt till köket. Så det skulle vara rent och snyggt i logen. Hej på er nu är vi tillbaka efter en makalös paus vilken middag vi fått det började då vi kom hit i eftermiddags då fick vi blåbärspaj sedan fika och middag. Ge Annette en stor applåd vilken arrangör utbrast Mats. Sedan började Nyckeln till mitt hjärta. Innan det var dags att spela Blå löften en gammal fin låt.

 
 

Farten ska vi öka och höja nu Think of me when you lonley kommer här till er alla. Mats sjöng och då och då tog Dan vid och sjöng även han ja Mats bakom sina klaviaturer sjöng även han. Sicket elände men det var det inte bara låten som hette så. Vilken underbar danskväll vi fick oss serverade av grabbarna. Josh Groban har gjort fantastisk musik en av de finaste låtarna är utan tvekan You raise me up danspubliken gled runt på golvet och bara njöt. Alla stod som förstelnade om de inte dansade vilken magisk stund på kvällen.  Detta var en danskväll som hade precis allt och lite till. Guardian angel på saxofon kom efter detta stycke som herrarna blåser som Bob Stevens spelar det är makalöst så galet vackert. Shim shimmy sjöng Dan nu buggade alla så även jag fast med min kamera. Varje kväll har tyvärr ett slut det äe sådana här kvällar man aldrig vill ska ta slut men det gör de. Kära underbara publik jag finner inte ord det går inte jag är mållös och så djupt rörd. Vilken kväll tack underbara ni men det största tacket till arrangören som fixar så mycket gott fika och service till oss. Vi ska åter spela No more Boleros sedan kommer en låt som heter Tyvärr. Så kraftfulla applåder var längesen jag hörde vid logen så det kom ett extranummer. Lite snack med grabbarna innan vi ordentligt tackade för oss och styrde bilen hemåt. Denna kväll är en av årets finaste. Stort tack till precis alla.

Fridens Mikael.

Kommentera här: