Sveriges finaste dansorkester Matz Bladhs förtrollade i Upperudslogen

 

Jag har sagt det jag har skrivit det på sociala medier och i min blogg Sveriges finaste dansorkester är Matz Bladhs det står jag för. De kan verkligen konsten att spela och bjuda på fin genuin mogen dansmusik. Allt sedan de började 1969 har det vårdat sitt varumärke på allra bästa sätt. Genom alla åren har de levererat en stark fin produkt ut till danspubliken. Nu var det åter dags att ta en tur till denna loge som vi tycker är Sveriges finaste Upperudslogen i Molkom här i Värmland. Nu var det så dags att rulla iväg jag gjorde mig klar hemma innan jag åkte hem till mina föräldrar och min broder som skulle med. Vädret var soligt och mycket fint så det kändes så himla skönt när vi rullade iväg. Detta kommer bli en fin kväll tänkte jag.

 
 

När vi kom fram stod där många husvagnar och husbilar framför logen ivrigt väntade folk på att få dansa loss till Matz Bladhs. Betalade entrén och steg in mycket förväntansfulla och glada. Vi hälsade på den fina arrangören Annette och del av personalen som tillsammans gör dessa kvällar så fina och minnesvärda. Så kom Conny som sjunger i Matz Bladhs hej på dej Mikael vilken tjusig och fin hatt du har på dig sade han resten av grabbarna kom med. Här ska spridas glädje.

 
 

Klockan drog sig mot åtta och upp på scenen steg dom laddade att dra igång danskvällen. Sören bakom trummorna slängde ett öga åt vänster japp alla var klara så räknade han in. Ut på golvet strömmade dansparen till tonerna av En dag i taget. Sedan följde Hold me Barbados gamla låt grabbarna fick en rejäl kraftfull applåd från publiken hej, er allesammans så underbart att åter vara här vid fina Upperudslogen och spela upp för er sade Niclas Olén. Det är dags att börja om sedan ska Lollo sjunga tänk om världen vore min varsågoda. Vart jag än såg så såg jag bara en massa glada ansikten. Conny steg fram med sin varma fina stämma började han sjunga så vackert, så vackert i Tänker du på mig i ensamhet och publiken bara njöt precis som vi bröder gjorde.

 
 

Denna kväll var varm och väldigt fin. Niclas skötte mellansnacket med sån briljans och sån glädje. Fryksdalsdans nummer 2 blåste Håkan för allt tyget höll Sedan tog Niclas vid i Mona Lisa Bugga, bugga en kille var genomsvett i sin skjorta luft sedan vatten. Sedan var han uppe igen på dansgolvet. Lollo eller Lars Olof som han heter steg fram och tog ton i Välkommen hem en riktigt fin lugn låt som fyllde dansgolvet. Nu var det dags att lugna ner tempot och de med två fina melodier Ljus och värme denna fina norska låt det är en låt som alla kan och sjunger med i. Vilken vacker syn att se alla glida fram över dansgolvet och bara sjunga med. Efter den spelade dom något av det finaste Matz Bladhs spelat in på platta Emma. Jag kände en liten tår i ögonvrån detta är så fantastiskt vackert det ryser till i kroppen på mig.

 
 

Säg att du vill nu ökar vi upp farten sade Niclas och publiken var med direkt på noterna. Så mycket applåder efter varje dans fick Matz Bladhs. Ja ni sade Niclas vi har utlovat lite gammalt ja gammaldans innan kvällens paus vilket också kom en schottis inledde de med och det blev vilt jubel på publiken handklapp i mängder. Dansen gick just som en dans och det var nöjda herrar som steg in för att åter fika och äta arrangören Annette är helt underbar med allt hon fixar och grejar till alla orkestrar och till publiken med. Oj, oj vilken kvinna hon är helt gudomlig utbrast grabbarna när de såg vad som stod framdukat till de i pausen. Detta värmer enormt sade grabbarna i kör när de satt och fikade och småpratade med oss. Nu var det åter dags att äntra scenen och spela upp till dans efter kvällens paus. Vi fick provsmaka maten som Matz Bladhs tidigare fått av Annette och vad gott röt strömning satt perfekt och nån lax låda som var bland det godaste jag ätit. Vår egen bröllopsdag följt av När du ser på mig fick inleda andra delen av denna fina danskväll.

 
 

Vilken kväll vi fick oss serverade. Mitt lilla krypin ska vi nu besöka och besjunga sade Niclas till publiken. Bugga, bugga med sånt sväng och fart. En sommar i Provence lugnade ner på tempot. En kvinna bara njöt och log emot orkestern då hon dansade förbi. Nu var det så dags för en rejäl överraskning som värmde och rörde mitt och min broder hjärta enormt. In på scenen steg Annette som är arrangör vid logen tillsammans med sin syster Marianne godkväll på er alla det är jag som är arrangör här vid Upperudslogen inledde hon. Det finns två personer som jag skulle vilja få lyfta fram lite extra det är två grabbar Mikael och Markus som gör så mycket för mig här vid logen för oss alla här. Det skriver så fint de tar en massa bilder och lägger ut. Det är verkligen guld värda för mig de gör ett fantastiskt jobb för alla dansband ja för hela branschen fortsatte hon. Det var inte långt till tårarna där. Vi fick komma upp på scenen och av henne och hennes syster fick vi en fin t-shirt med texten ”Jag är guld värd” på ryggen stod det Upperudslogen. Broder höll ett kort fint tal och tackade Annette med avslutande orden detta är Sveriges bästa arrangör. Det var en rörande stund på scenen ni ska gå in på Facebook och söka efter Upperudslogen sedan gilla sidan. Niclas höll också ett fint tal till Annette denna kvinna är den mest gudomliga så mycket gott hon ger oss alla sedan ett bemötande som värmer i hjärtat ett fint föredöme som arrangör. Sedan steg vi av scenen och många, många kom fram och gratulerade oss. Senorita fortsatte danskvällen så fantastiskt och så fint.

 
 

Lars Olof eller Lollo fick också han en rejäl hyllning han har spelat i Matz Bladhs i hela trettio år fastän han inte ser som en dag över tjugo. Lyckligaste i världen klämde han i med. Conny Nilsson har en stämma som värmer denna fina kväll så vackert han sjunger i Tårar faller för dig. Och Jag sluter ögonen som vaggade in oss alla i en lugn stund. Stunden senare kom det ett gäng flickor in på dansgolvet. Det var en flicka som hette Greta hon skulle gifta sig och var ute på möhippa med sina vänner. De gjorde de kloka valet att åka på logdans. Matz Bladhs tog såklart upp henne på scenen för att hylla och gratta henne. Hennes önskemål var att de skulle spela Sven Ingvars Fröken fräken. Conny trollade fram texten och nu byttes allt till rena rama allsången. Det var en rörande vacker stund på kvällen. Jag vill bara va en gammal man och himlens änglar gråter stod på tur. Jag kan inte annat än att vara lycklig djupt in i själen. Sveriges finaste dansorkester levererar så fantastisk musik. Alla kvällar har tyvärr ett slut så även denna ja hör ni kära publik ett stort tack för denna underbara kväll. Från våra hjärtan tack till er alla och arrangören en extra kram. Conny ska för er inleda och sjunga Tänd ett ljus i fönstret. Applåderna ville aldrig tystna folk stod och klappade hårt i händerna. Det var länge sen du hörde nåt ifrån mig jag tog tåget till en annan del av landet inledde Conny med att sjunga. Välkommen in i mitt liv fick avsluta denna fina kväll. Men publiken fortsatte att applådera och det blev ett extranummer återigen stort tack. Vi tackade för oss och styrde hemåt i natten. Denna fina danskväll kommer jag minnas för resten av mitt liv som en av de allra finaste. Tack till alla.

Fridens Mikael.

Kommentera här: