Foto tur i ett alldeles underbart väder

 
 

Jag bestämde mig för att åka ut och kika på fotboll i detta underbara vackra väder. Jag såg första halvleken av matchen innan jag styrde vidare ut för att fotografera. Vädret var ljuvligt och helt underbart. Satte mig i bilen och rullade iväg vilken dag som övergått till kväll vädret var ljuvligt och helt underbart.

 
 

Styrde sakta mot ett underbart ställe som heter Bjurbäckens slussar så sagolik fin natur och omgivningar där. Gjorde så korta stopp efter vägen där jag stannade till för att fotografera en massa fina bilder. Glad är jag alltid då jag finner fjärilar att föreviga på bild det är något av det finaste tycker jag. Svängde av vägen till ett fint ställe där hade det regnat så dimman låg s fint över ängarna och kanalen som flöt fram där.

 
 

Magiskt kände jag direkt från mitt hjärta. Så otroligt vackert där jag stod och nu befann mig. Tog en massa bilder och fram med stativet så jag själv kunde vara med på ett par av bilderna. Och solen gjorde sitt till den gav ljus åt dagen. När jag så var färdig där styrde jag vidare till Slusscafét som ligger så fint efter kanalen det var stängt men ändå fint att strosa runt där i det fina omgivningarna och fota.

 
 

Nu hade klockan dragit iväg en del så jag beslöt mig för att börja rulla hemåt med en avstickare till Lungsund. Deras kyrka ligger så vacker alldeles invid vattnet och det gav åter ett ljus över denna tur. Kyrkan var så vackert upplyst i kvällens sken som nu så sakta övergick till natt. Tog de sista bilderna innan jag styrde hemåt mycket nöjd med denna dag och kväll.

 
 

Fridens Mikael. 

Kommentarer:

1 Tony:

Jättevackra bilder.

Svar: Tackar så mycket!
Mvh Mikael.
Mikael

Kommentera här: