Glädje, gemenskap fin kväll när Thor - Görans spelade vid Upperudslogen

 

Det finns vissa sommarkvällar som blir så där trolskt magiska så man nästan kan vidröra det som är en sådan stark beröringspunkt. Det är kvällar som för alltid kommer leva med i livets fortsatta resa. Nu var det åter lördag och åter dags att fara till Sveriges absolut vackraste dansloge Upperudslogen som ligger så vackert beläget i Värmländska Molkom. Jag åkte ner till stan på förmiddagen och skulle se mig om efter ett par vita byxor. Men se där gick jag bet jag fann inte det jag helst ville ha så jag åt lite mat sedan rullade jag hemåt. Gjorde mig redo och i ordning för kvällens dans putsade mina dansskor strök lite på byxorna sedan var jag redo. Satte mig en kort stund på balkongen och njöt i det underbara vädret solen värmde så gott från en klarblå himmel.

 
 

Åkte hem och hämtade min broder sedan var vi iväg mot logen. Så fint vädret var helt underbart. Svängde av och fortsatte framåt förbi Väse och kyrkan en bit till sedan svänga häger och nu var vi snart framme. Svängde in framför logen och där stod det bilar husvagnar och husbilar uppställda folket var redo att dansa. Wow vilken kväll som ligger framför oss tänkte jag detta kommer bli ljuvligt och magiskt på samma gång. Vi stack in huvudet och hälsade på Marieanne och arrangören Annette tjenare grabbar hur är läget? Bara fint svarade vi bröder i kör. Ja detta är verkligen Sveriges bästa arrangör alla kategorier. Vi satte oss ner och snackade lite med hennes barn så kom kaffe fram och en god kaka vilket mottagande man alltid får här som värmer i hela kroppen. Så gott sitta ner och dricka kaffe och snacka lite innan dansen skulle ta sin början. Vädret var ljuvligt och underbart så fint det är en idyll vid logen. Sedan kom Peter Grundström denna fantastiska man sångare och låtskrivare grundare av dansbandet Thor Görans. Stort tack för den goda maten och allt det övriga sade han jag måste skynda iväg och byta om.

 
 

Stunden senare kom så Agneta hon strålade ikväll med solen och så vackert som hon alltid gör. Hela hon bara glänste och sken upp i ett enda stort leende tjenare grabbar hur mår ni vad underbart att se er igen här. Vilken kväll vi ska ha tillsammans vilket mottagande vi fått här. Hon var väldigt rörd och glad. Jag måste skynda upp men vi ses där framme vid scenen. Thomas och Kenneth hade gjort sig redo de också. Vi hälsade glatt på flickorna som satt och tog emot entrén. Hälsade på lite andra dansgäster som vi kände igen. Härligt grabbar då är det åter dags. Kom igen nu manade Peter det är dags att börja spela så var hela gänget på scenen. En sista koll så räknade Thomas in till kvällens första dans. Våran kväll inledde dom med fart och fläkt direkt och ut på golvet dansade dansparen i strid ström. Agneta sjöng så underbart och hela hon sken ikapp med solen som värmde på himlen som var så blå och fåglarna kvittrade sin melodi.

 
 

Applåderna är många långa och kraftfulla oj, oj Kärlekens labyrint tog vid och ett äldre par buggade förbi och gjorde tummen upp. Kenneth satt på sin stol spelades på sin klaviatur och bara njöt. Hej, hej på er alla underbara människor nu är vi åter här hos er på denna vackra loge. Vilken underbar kväll sade Agneta och Peter fyllde i stort tack för de värmande applåderna inledningsvis. Vi ska lugna ner på tempot en aning Han eller ja ska vi bjuda på nu. Stilen byttes från bugg till foxtrott. Lugnt och fint gled de fram över dansgolvet så tätt intill varandra och bara njöt av denna kväll. Det är lätt att bli kär i nån som du ökade åter på farten och alla bara njöt. Det är en stor ära och glädje att åter få spela upp till dans vid denna vackra loge sade Agneta. Vi har ju släppt en ny skiva i går faktiskt från den ska vi bjuda på en hel del nya låtar här kommer en. Sedan sjöng Peter så vackert i Vi har inget att förlora. Jag fick en rysning genom kroppen vad fint och bra det låter om Thor Görans.  Det var kraftfulla applåder efter varje låt och dans från publiken.

 
 

Jag gick runt och bara trivdes som fisken i vattnet. En av mina favoritlåtar skulle Agneta sjunga nu Freda i Köpenhamn den är så stark och så rysligt bra. Hon stod på scenen och strålade som en ängels gudinna med sin röst och utstrålning. Nicolas var där en kille som är ute ofta på dans han satt vid scenkanten och sjöng med i varje åt som Thor Görans spelade. Jag gick ut för att svalka mig och dricka lite vatten tog lite fina kort utanför innan jag åter steg in. Party och fest sedan kom en go bugg låt från deras helt nya rykande skiva Då står tiden stilla. Det var så starka kanon låtar de bjöd på från den skivan. Klapp, klapp , klapp vilka applåder de fick av publiken efter varje dans. Tack snälla ni sade Agneta. Vi ska öka på farten lite med en låt som heter Gråt inga tårar men det är inte Thorleifs låt skyndade Peter att säga. Det var Lena PH:s låt. Så stark låt och så bra framfört. Denna danskväll är en av årets finaste och absolut bästa. Satt utanför och snackade med en herre som bara öste beröm över Agneta hon sjunger så ljuvligt så varmt och kärleksfullt sade han vidare hon menar verkligen vad hon sjunger. Vi får en hel del önskelåtar sade Peter vi försöker att kunna spela dom om vi hinner 2011 skrev jag en låt till Christer Sjögren som vi nu ska spela Livet det har varit gott mot mig. Vilken låt detta har blivit så många dansband spelar denna låt ute på dans vilket gläder så mycket. Vilken version Thor Görans gjorde av låten ja livet det har varit gott mot mig allting har nu ordnat sig sjöng Peter han kan inte bara sjunga och spela fint. Han är utan konkurrens en av vårt lands bästa och största låtskrivare.

 
 

Störst av allt är ändå kärleken följdes av en go bugg låt innan det var dags för kvällens fika paus. Vi gick ner där hade Annette dukat upp med så mycket gott goda smörgåsar och en liten god bakelse till efterrätt. Vi satt och fikade småpratade lite med Thomas och Kennet sedan kom så även Agneta och Peter. Oj , oj vilken människa vilken arrangör jag är så rörd in i hjärtat sade Agneta till oss bröder. Nu smakade det utsökt med en kopp kaffe och en smörgås. Dags så igen att spela jag och broder dukade av och bar in disken till köket som vi alltid brukar göra. Vilka fina väluppfostrade ungdomar berömde Marieanne oss. Judy och Kär igen fick inleda den andra halvan av denna fina danskväll. Nu var det dags för en klassisk Thor Görans låt En solskenssång den svänger så gott. Jag stod och lyssnade med sådan värme i hela kroppen Agneta sjunger bättre än någonsin större än någonsin. Hon har alltid sjungit bra men hennes röst är så ren stark och klar.

 
 

Nu var det dags för min låt eller jag låten som handlar om mig Hälsa Mikael från mig den är med på deras nya skiva. Glädjande har de gjort ett nytt starkt arrangemang på låten det blev en helt ny låt. Så proffsigt gjort och framfört. Peter får gång på gång visa vilken stor låtskrivare han är en av Sveriges bästa. Dessa låtar är så bra starka och väl framförda. Kenneth trivdes så gott bakom sin klaviatur. Ulf Lundell har genom alla år skänkt oss så starka låtar han har gett oss sådan klassiker och så mycket bra låtar. Snart har änglarna landat hör till det finaste han sjungit in på skiva. Den skulle Agneta nu tolka och detta blev en av kvällens största stund. Jag kände att det kom en tår från ögonvrån nerför min kind vilken version hon gjorde. Efteråt ville aldrig applåderna ta slut. Publiken gav sig inte att klappa i händerna UNDERBARA ni utbrast hon jag hittar inte ord jag älskar er sade hon till publiken. Peter och jag ska sjunga en duett en låt från nya skivan Det är kärlek vi behöver och det är just vad vi behöver när vår värld ser ut som den gör. Så stark fin låt ett mästerverk verkligen. Ja nu var det dags så för låten som många väntat på en av de största genom alla tider Till min kära. Streaplers fick en jätte hit med denna låt skriven av Peter Grundström.

 

Jag hittar inte orden för vad jag ser i dig för de finns här i mitt hjärta de finns här just för dig. När han sjöng de första stroferna och raderna fick han så kraftfulla rejäla applåder från publiken. Thomas höll takten så säkert längst bak. När sista tonen klingade ut i låten stod publiken och klappade och fullkomligt vrålade rakt ut och visslade. De stod i ett par minuter och gav Peter och Thor Görans en stående ovation applåderna ville aldrig tystna oj hoppsan. Jag är rejält mållös sade Peter att få komma hit till Värmland denna underbara kväll så mycket applåder som vi fått ikväll vid vackra Upperudslogen att stå här och spela är det bästa. Tack underbara publik ni är så bara bäst. Wait a minute ökade farten innan det var dags för kvällens sista dans. Klockan tiden går fort då man har roligt vi är framme vid aftonens sista dans förklarade Agneta för publiken. Vi vill från våra hjärtan tacka er alla som kommit hit och gjort denna kväll så fantastisk. Största tacket förutom till er underbara publik vill vi ge Annette och personalen som tar hand om oss så fint. Åter stod publiken som så många gånger förr och klappade så våldsamt i händerna. I want to pieces nånting tror jag första låten hette sedan kom Sakta vi går genom stan Monica Zetterlunds fina låt. Agneta visade prov varför hon är en av vårt lands största dansbandssångerskor. Publiken ville inte gå hem de applåderade mer och mer Ja ni vill ha en till ja självklart Det är dej jag tänker på kom som extranummer och nu dansade alla loss själv filmade jag. Vi snackade lite fick deras nya skiva signerad stort TACK jag köpte en keps innan vi tackade för oss och styrde hemåt glada och nöjda med denna kväll. En av de finaste danskvällar någonsin må jag säga en kväll med så mycket värme och glädje sedan en massa kärlek i form av Thor Görans fantastiska musik och melodier. En bättre kväll går inte att få. Agneta du sjunger så en gudinnas renaste porlande bäck , Peter du skriver de finaste låtarna, Kenneth vilken musikant och Thomas lika grym han med.

Fridens Mikael. 
&nsp;

Kommentera här: