Säsongsrekord med Hedins i Degerfors folkpark

 

Många är de år som jag varit ute på dans och många är de år som jag åkt på onsdagarna på dans i den mycket fina folkparken i Degerfors. Men jag kan inte minnas att jag någon gång under en danskväll sett så mycket folk där som i onsdags då det var dags för Hedins att spela upp till dans. Detta är givetvis självklart mycket glädjande. Vädret denna onsdag bidrog också ganska mycket det var strålande solsken en klarblå himmel och en temperatur som visade på 26 grader plus. Som gjort för en tur till folkets park och en danskväll.

 
 

Jag åkte hem från jobbet då ringde mamma och meddelade att pappa också ville följa med vilket var kul. Så jag gjorde mig klar duschade och tog på mig mina nya fin kläder. Brukar varje år köpa lite nya fina danskläder som jag har då jag åker ut på dans. Sedan rullade vi iväg jag hade tagit med mig en flaska med vatten för nu gällde det att dricka mycket i denna värme.  Vilken kväll som nu låg framför oss med detta väder. När pappa svängde in i folkparken fick vi en smärre chock oj , oj vad bilar de stod parkerade överallt vi fick en plats i slutet och det var bilar som till och med parkerat utanför.  Här kommer det bli folk sade jag åt min broder. Vi betalde entrén till den trevliga tjejen som stod och tog emot entrén. Sedan stod vi lite på avstånd och såg hur publiken kom i stora skaror och betalade in sig. Stunden senare kom också grabbarna i Hedins Hej på er allesammans vad kul att se er här utbrast Conny och slog i kapp med solen. Oj gud vad folk sade han i nästa mening Ola stod och bara njöt av att se alla som kom.  Christoffer fick kuta iväg för han hade glömt sin textpärm. När han kom tillbaka fick Hedins en rejäl applåd av publiken innan dansen drog igång.

 
 

Sången till dig inledde dom med och på någon sekund var golvet totalt packat och fullt med glada ansikten.  Sedan kom en låt med en liten opassande titel Sitter här i regnet sjöng Ola. Gokväll Degerfors wow vilket mottagande jag är rörd in i hjärtat sade Conny vilken fantastisk kväll applåden ville aldrig tystna. Vi ska öka på farten lite med Det är lätt att bli kär i nån som dig sedan ska Christoffer sjunga Om änglar finns varsågoda. De flesta dansade på som vanligt men en och annan buggade loss. Så var det dags för Conny att plocka fram trumpeten och blåsa till i Forever and ever en riktig publikfavorit och låt som jag tycker mycket om. Hans trumpetspel är mästerligt och håller en hög klass. Av publiken reaktioner efteråt är det så uppskattat. Efter fjärde dansen var det så dags för aftonens första gammaldans en schottis ska vi klämma till med sade Conny till publiken. På med dragspelet så var det sen igång är det något de kan i Degerfors så är det att dansa gammaldans. Ja dansa överhuvudtaget det ser så elegant ut där det glider fram på dansgolvet.

 
 

Marseille tog och började en lugn riktigt fin låt som följdes av Senorita. Ola sjöng med sin varma mjuka röst och spred mera värmer över denna danskväll. Conny tog fram sin trumpet Klockornas sång bjöd han på den är så otroligt fin. Den sjunger min favoritsångare jag har Sven Eric Gissbol som en gång i tiden sjöng i Curt Haagers. Såg på ett äldre par som gled fram och bara njöt av musiken. Nu ska vi en gammal igen Pariserpolka så körde det igång och det var sådan enorm glädje bland alla som var där och dansade. Applåderna avlöste varandra de var kraftfulla och många. Bakom trummorna sitter Christoffer och håller takten han kan också sjunga det gjorde han i Det blåser en vind innan Conny åter blåste i trumpeten No matter wath. Tiden den gick ganska fort vi ska nu spela upp en kaffevals innan vi går och dricker kaffe förklarade Conny för publiken. Ålefeskarns vals klämde han i med. I strid ström gick alla iväg för att dricka kaffe stämningen var mycket hög och god.

 
 

Vi plockade fram mitt lilla campingbord och dukade fram kaffe och mackor. Så gott att slå sig ner och fika dricka kaffe för nu var jag rejält kaffesugen. Fåglarna kvittrade och solen den värmde så gott och myggen hade även de hittat till parken de ville nog också dansa lite. När vi kom tillbaka till dansbanan såg jag att det var säsongsrekord oj så kul. Visade till Conny hur många som var där hoppsan vad skoj vilken kväll. Hej kära publik nu är vi ter tillbaka här på scenen denna helt otroliga kväll. Nyckeln till mitt hjärta fick inleda efter pausen innan Christoffer sjöng Det regnar mot mitt fönster ja regn såg vi inte ett dugg av. Conny sjunger även han förtjänstfullt i Till mitt eget blue Hawaii. All shook up höjde tempot innan det var dags för min absoluta favoritlåt Pocare Ana när Conny blåser den med sin trumpet då kan jag inte hålla tillbaka tårarna detta är så otroligt vackert kvällens största stund. Efteråt ville publiken inte sluta aplådera Conny stod och rös säkert i hela kroppen klapp, klapp handflatorna slogs emot varandra. Tusen tack underbara ni som nummer två i dansen kom Tänd ett ljus i fönstret.  Denna låt är en av de finaste och populäraste ute på dansgolvet bland danspubliken. Hambo var sista gammaldansen för kvällen.  Jag pratade med ett par som var så glad och nöjda med kvällen. Åter dags för trumpet Tänk om en ros kunde tala Conny är så fin där han står i denna fina folkparken och blåser i sin trumpet och alla dansar fram över golvet och bara njuter max. Christoffer gjorde sig redo att åter sjunga denna gång Tre goda skäl en Streaplers låt som det svängde rejält om.

 
 

En kväll går fort när man har trevligt sägs det ju. Ola skulle sjunga en gammal Dannys klassiker en orkester han en gång i tiden var sångare i. Öppna ditt hjärta heter låten och är så himla fin och framförallt texten säger så mycket.  Ja kära publik att finna ord är svårt men tack för en helt magisk kväll så värmande så fin på alla de vis. Vi i Hedins vill tacka er alla för många var ni som kommit hit och dansat till oss. Tack till arrangörerna Degerfors folkpark vi ska avsluta som vi alltid gör Först kommer Öppna landskap sedan ska Ola sjunga Kvällens sista dans. Så blåste Conny igång med sin trumpet samtidigt som solen så sakta gick ner bakom träden.  Så vackert detta är Svensk sommar när den är som finast och allra bäst. Ola avslutade allt så fint i Kvällens sista dans. Vi snackade en stund med grabbarna innan vi tackade för oss och styrde sakta hemåt i kvällen.  Efter denna underbara kväll med Hedins.

Fridens Mikael. 
&nsp;

Kommentera här: