Säsongspremiär med Claes Lövgrens vid Sveriges vackraste dansloge Upperudslogen

 
 

All längtan all väntan allt sedan grabbarna i Micke Ahlgrens drog det sista ackordet vid säsongsavslutningen förra säsongen men nu är det äntligen premiär. Säsongspremiär vid logen för lördags danserna först ut skulle mina personligen stora favoriter vara Claes Lövgrens bara det är garanti för en hel lyckad danskväll. Vädret denna dag var helt strålande och varmt, varmt och åter värme så underbart efter denna lite gråa kylslagna april månad. Tog en tur ner till staden för att handla lite nya kläder skulle leta efter en ny skjorta att ha på dansen ikväll. Jag hade riktig bingo tur hittade en skjorta som ja det blev kärlek vid första ögonkastet den bara älskade jag direkt broder visade den för mig. Sedan gick jag till en annan affär och fann en snygg kortärmad skjorta sedan en fin pikétröja det slog hon ihop sedan var det två hundra kronor rabatt vilket var perfekt.  Efter god Italiensk glass åkte vi hemåt för att äta mat och sedan vila lite innan hela familjen rullade mot Molkom och Upperudslogen.

 
 

Wow vilken underbar kväll det var vädret var som gjort för en logdans. Fastän vi kört vägen så många gånger tycker jag det är lika fint varje gång där vi åker.  När vi kom fram och parkerade bilen kom Annette som är arrangör och hälsade oss välkomna kramar sedan sekunden senare stod det kaffe och fika framdukat på bordet för oss. Säger bara vilka arrangörer vilka människor har ett sådant hjärta och omtanke som Annette.  Det ’r så fint kaffe och en kaka som smakade ljuvligt gott. Sekunden senare kom grabbarna i Claes Lövgrens och hälsade glatt. Vilken underbar kväll utbrast Claes vi snackade lite med dom innan de gjorde sig redo för att bjuda upp till dans. Jag hade lovat att bjuda mot och far på denna kväll för allt de hjälper och gjort för mig. De ställer alltid upp och stöttar hjälper mig.

 
 

Vädret var så varmt och helt underbart. Så började danspubliken att strömma till och komma hit till logen. Klockan drog sig långsamt mot åtta och grabbarna steg upp på scenen. Sekunden senare räknade Andy Ekenmo in till kvällens första dans Vägen hem inledde de med. Aplåder i massor efter första låten. Varmt , varmt välkomna hit till Sveriges vackraste dansloge Upperudslogen sade Claes underbart att stå på scenen och blicka ut över sjön Vättern. Eller hur Markus sade han till broder absolut vi gjorde tummen upp. En ny låt tog sin början innan det var dags att öka på farten i Låt din kärlek växa följt av Playboy. På golvet fylldes det på med mer dansare vilken kväll tänkte jag. Vi ska bjuda på en låt från Norge Ljus och värme sedan ska Andy sjunga Om himlen och Österlen. Lugnt och tätt dansade dansparen fram över dansgolvet och bara njöt.

 
 

Grönwalls Ett liv tillsammans kom innan det var dags för Calle att sjunga Gammal kärlek rostar aldrig. Till publiken men främst min mammas stora glädje Carl Johan Stifors är ju hennes idol. Nyckeln till mitt hjärta kom innan Andy så fint sjöng Ta min hand från deras senaste skiva. Vi ska öka på farten nu med Peppelinos bar nu buggade alla till och med Henrik dansade loss med sin bas. Vi lever nu som är en av Vikingarnas finaste låtar sjöng Claes med sån djup övertygelse så det hördes över hela Värmland. Peter Grundström i Thor Görans specialskrev några låtar till Christer Sjögren bland annat en fin låt vid namn Mötet. Den tillsammans med en Norsk låt Hele livet med dig bjöd de på. Denna kväll är så magisk förtrollande en kväll som är en av de bästa nånsin med Claes Lövgrens. Lite gammaldans innan det var dags att gå och dricka kaffe.

 
 

Annette hade såklart dukat upp med en massa gott till pausen goda mackor sedan en liten kärleksmums tror jag det kallas för till efterätt. Vi satt och snackade med grabbarna som var mycket nöjda med denna danskväll. Kanske lite, lite mer publik vi snackade lite med Annette bar ut disken till käket och fick sedan följa med upp och se vad fint de ordnat och byggt om där. Dusch och lite andra faciliteter allt för orkestrarna. Så drog dansen åter igång Tomma löften tomma ord var första låten ut. Snabbt fylldes dansgolvet åter av alla dessa glada människor. Sedan var det dags för Andy att sjunga Tänd ett ljus i fönstret denna låt som blivit så omtyckt av så många. Ett av dom sätt sjöng sedan Claes och man blir nästan religiös när den mannen sjunger så fint och vackert.  Vilken kväll jag fick nypa mig i armen detta var en av de absolut bästa danskvällarna nånsin med CL. Mary Ann drog upp farten rejält Sedan kom ett rykande rockmedley som de annars brukar spela som extranummer. Vilken fart det på publiken nu Claes briljerade med sina cirkuskonster. Klättradeupp på räcket och stod där och sjöng. Ja självklart för mig sjöng de och Andy sjöng Främling.  Då stod jag längst fram och sjöng med.  Vilken låt och denna underbara kväll. Så var då stunden kommen säsongspremiärens sista dans skulle gå av stapel. Kära publik inledde Claes vi vill rikta ett stort tack till er alla som kom hit ikväll och dansade. Men det största tacket till Annette med personal som tar så väl hand om oss vid Sveriges vackraste dansloge. Med allt gott fika och mat som de bjuder på. Vi ska avsluta med En kärleksaffär sedan kommer I love you more than I can say. Men publiken ville inte ge dig de fick kraftfulla rejäla applåder så det blev ett extranummer See you later aligator. Vi snackade lite med grabbarna och tackade alla övriga innan vi rullade hemåt så nöjda med denna danskväll. Tack Annette och Claes Lövgrens får se om nån kan toppa detta.

 
 

Fridens Mikael. 

Kommentera här: