Non stop dans i Brunnsparken med Bob Stevens och Mats Bergmans

 
 

Så var det så dags för två av vårt lands populäraste och finaste dansorkestrar att för första gången stråla samman och bjuda på en non stopp danskväll tillsammans. Faktumet är att både Bob Stevens och Mats Bergmans har hållit på och spelat länge var och en på sitt håll och kant men de har aldrig spelat tillsammans. Men nu skulle det spelas tillsammans. Efter några ärenden på stan så styrde jag hemåt för att äta lite mat och sedan vila innan dansen. Det fina och roliga var att min fina vän Carina skulle följa med sedan skulle jag i Brunsparken träffa min vän Jessica och hennes mamma. Det är kul och fint med sådana vänner i mitt liv. Vi har känt varandra så länge. Duschade och klädde upp mig så styrde jag först iväg och hämtade min fina vän Carina sedan åkte vi hem till mor och far och min broder som också skulle följa med på dansen.

 
 

Örebro här kommer vi ut på vägen igen styrde vi och rullade mot Örebro. Det var en hel del trafik men allt gick så smidigt och fint så pappa svängde in och parkerade bilen. Nu var vi framme och hade hela fem timmars dansmusik framför oss. Så himla kul detta skulle bli kände jag. Betalade entrén och steg in direkt kom en kvinna emot mig som jag brukar träffa ute på dans så det blev lite kramar och snack. Vi tog oss ett bord och slog oss ner jag gick fram till scenen och kollade läget då dök Gullmar i Mats Bergmans upp och han hälsade glatt. Hur är läget fortsatte han bara fint eller skapligt svarade jag. Det var Mats Bergmans som skulle börja spela så Magnus, Micke och Torbjörn kom ut på scenen och gjorde sig redo att börja spela.

 
 

Det var så taggade och laddade att börja spela. En sista koll så räknade Torbjörn in till aftonens första dans. Micke Eriksson skulle ta ton i I just wanna dance with you. Lugnt gled dansparen ut på dansgolvet och efter första låten stod hela publiken och gav grabbarna en stor rejäl applåd. Oj, oj, oj sade Magnus vilka applåder det värmer och betyder så mycket. Micke fortsatte tusen tack men spara på applåderna de ska räcka hela kvällen. Vi ska låta Gullmar sjunga Om du stannar en stund nu åker vi vidare. Dansparen dansade vidare på dansgolvet.  Lite , lite ska vi öka farten och tempot i nästa dans varje steg sedan ska Magnus sjunga Vem vet.  Stilen byttes från foxtrott till bugg och de dansades hej vilt. Jag bjöd upp Jessica och vi buggade loss. Jag som inte kan bugga men det gick fint ändå. Från en av våra skivor Om du ger mig din hand kommer här. Efter denna dans hade grabbarna i Bob Stevens äntrat scenen ja sade Micke det är faktiskt första gången under alla dessa år som vi spelar ihop med Bob Stevens. Ge dom en stor applåd varsågoda här kommer dom. Tackar, tackar sade Mats Kärlid ge Mats Bergmans en stor applåd. Vi ska ta en lite äldre skivlåt Ett litet under sedan tar vi Alexandra på det. Så hade Bobbarna inlett sitt pass av denna danskväll. Applåderna var många långa och så kraftfulla under hela kvällen. Vi ska sänka ner farten ni ska få kramas hålla om varandra I mina skor följt av Before next teardrops falls tog sin början.

 
 

Publiken gled runt på dansgolvet och bara njöt för fullt av Bob Stevens härliga fina dansmusik och Mats gudomliga stämma. Mats Olsson tog på sig saxofonen och blåste till så håret reste sig på armarna. Mamma Mia vilken kväll vi har här Örebro ni är fantastiska sade Mats. Stunden senare kom de åter på scenen mina damer och herrar ge en stor applåd till våra kompisar världens bästa Mats Bergmans. Tackar Gullmar ska få för er sjunga Sent omsider lite lugnt inledningsvis och så nära så tätt dansade paren intill varandra. Ett hundra mil drog iväg farten ordentligt. Min vän Jessica hon var så glad så lycklig att få dansa loss till sina stora favoriter Mats Bergmans. Jag bjöd upp Carina min vän som jag känt i ungefär trettiofem års tid. Tre små ord är en go låt det svänger rejält om som Streaplers bland annat har spelat. You drive me crazy lugnade ner farten i dansen. Vi alla gick iväg och köpte oss fika kaffe och smörgås skulle nu smaka mycket gott. Och gott var det minsann fikat och kaffet smakade väldigt gott. Vi satt och småpratade och åt av det goda som vi köpt.

 
 

Dansen fortsatte och Bob Stevens hade nu äntrat scenen för att åter bjuda på dansmusik. Sicket elände av Peps Persson bjöd de på och Jambalaya. Då var det dags för mig och broder att göra entré. Mats ska tyvärr sluta som sångare i Bob Stevens så vi hade gjort en tavla med massa bilder på honom som vi fotat genom åren. Jag höll ett kort improviserat tal som rörde Mats väldigt mycket. Tack bröderna brothers ni är underbara. Han torkade bort några tårar innan dansen fortsatte. Så äntrade åter grabbarna i Mats Bergmans scenen för att spela upp och som de spelar man blir varm djupt in i hjärtat av deras fina sätt att spela musik. Det märks att Magnus, Micke , Gullmar samt Torbjörn har spelat tillsammans så länge. Tusen bitar sjöng Gullmar med sån nerv och stämma han har en fin sångröst. Första gången jag hörde honom sjunga blev jag helt förvånad varför han varit tyst i så många år. Kungen av sommaren bjöd de på innan det var dags att tacka publiken och spela sista dansen för deras del. Stort tack till er underbara publik men ett stort tack till våra fina kollegor Bob Stevens för ett gott sammarbete. Tänd ett ljus i fönstret följt av Ticket to heaven lir våra sista låtar för ikväll. Kraftfulla applåder från publiken till grabbarna i Bergmans ja jag bara älskar dom till månen och tillbaka.

 
 

Kära underbara publik vänd blicken däråt och ge en stor applåd till bästa Bob Stevens. Som höjde upp på farten för att sedan sänka densamma. Min vän ville bugga så självklart buggade jag iväg med henne. Det var också celebert besök i Brunnsparken grabbar från Glenn Endys orkester var där och både dansade och lyssnade. Nu ska vi spela en önskelåt för bröderna brothers här kommer Främling OCH INGEN danskväll utan främling det går bara inte. Då stod allt stilla för oss bröder. Åter en önskelåt kom Hasse Anderssons Guld och gröna skogar. Denna kväll började lida mot slutet Bob Stevens spelade sista låtarna. You raise me upp sjöng Mats så storslaget och då rast det för mig jag kunde inte hålla tillbaka tårarna den rann nerför mina kinder. Så vackert så fint för sista gången tänkte jag hör jag denna man sjunga. Applåderna efteråt ville aldrig ta slut. Jisses vilken kväll tack kära ni nu blir jag total mållös och rörd utbrast Mats efter extranummer så var kvällen till ända. Vi tog de sista bilderna snackade lite med banden innan vi rullade hemåt. Bestämde med min vän Jessica och hennes mamma att vi skulle ses i morgon innan de åkte hemåt. Vill rikta ett stort tack till bägge banden för en fantastisk danskväll. Nöjda och glada åkte vi hemåt i natten. Och avslutningsvis jag älskar Mats Bergmans och Bob Stevens så otroligt mycket.

Fridens Mikael. 

Kommentera här: