Skivmässa i Björneborgs Folkets hus 7 oktober 2017

 
 

Skivmässan i Björneborgs folkets hus drygt en mil utanför Kristinehamn har blivit ett begrepp. Året var 1992 då den första skivmässan arrangeradfes sedan dess har denna mässa växt sig till den mest populäraste bland alla arrangemang som folkets hus föreningen i Björnborg arrangerar under året. Första lördagen i oktober månad har gällt i alla år det ändrar man aldrig på. Man har fått utöka och kör nu en mässa på våren och en på hösten.

 
 

Vi åker dit varje gång för att kika och förhoppningsvis göra några fynd min broder och jag. Vi eller jag är inte samlare på det sätt men tycker det är kul med skivor och musik. Jag gick upp tidigt eller ja låg i sängen och slappade scrollade i mobilen och läste nyheter. Sedan steg jag upp och gjorde mig klar och gick upp till bussfickan så kom de andra och hämtade mig. Efter att jag tagit ut pengar var vi så på väg mot Björneborg.

 
 

När vi kom fram stod där redan mycket folk och köade för att komma in. Prick klockan elva öppnas entrén. Spänd och förväntansfull var vi alla. Så slog klockan elva och entrén öppnades och in strömmade skivsugna köpare och säkert en hel del samlare. Jag gick direkt till Sten en mycket trevlig säljare som jag och broder lärt att känna han tog direkt fram en låda med skivor som vi kikade i. Hittade direkt några som jag valde ut. Blev lite blandad kompott med dansbands skivor och hårdrocksmusik. Blev så glad då jag fann två singel skivor med Sven Ingvars i ett mycket fint skick till ett bra pris med. Och mina idoler Iron Maiden hittade jag också en skiva med likaså Streaplers. Ja det mesta var som vanligt. Här nedan en del av skivorna jag köpte.

 
 

Mycket nöjda kände vi oss innan vi tog oss en sista sväng där inne. Köpte några fler skivor bland annat en skiva med Creedence Clearwater Revival sen kände jag mig nöjd. Pratade lite med min vän Gunnar som stod och sålde skivor där på mässan med. Nöjda tackade vi för oss och styrde hemåt. Tack till alla som gör denna mässan så trevlig.

Fridens Mikael. 

Kommentera här: