Folk i massor, långa köer avslutning på PRO dansen med Matz Rogers i Upperudslogen

 
 

Nu är det definitivt slut på danserna för säsongen vid vackra Upperudslogen i Molkom. PRO Lindfors var arrangörerna som tillsammans med de bästa, finaste pöjkera i Matz Rogers avslutade säsongen vid logen. Det arrangeras dans vid logen på lördagskvällarna de har haft sin säsongsfinal och avslutning med Mats Bergmans. Nu var det så dags för PRO dansen som håller till där på söndagarna att ha sin säsongsavslutning. Och för musiken skulle de stiliga granna kavaljererna från Fryksdalen närmare bestämt Sunne Matz Rogers svara för. Det är ett av de allra populäraste dansorkestrar som finns. Äkta genuin mogen dansmusik rakt från hjärtat med sån finess och stil levererar de danskväll efter danskväll. Och nu stod Molkom och av många ansedd Sveriges vackraste dansloge Upperudslogen på tur och avslutning på PRO danserna där. Vädret väldigt fint så jag bestämde mig för att göra mig klar redo och åka tidigare för att hinna fotografera lite innan dansen skulle ta sin början.

 
 

När jag duschat packat ner alla grejer så drog jag iväg glad över detta fina väder och denna kväll som låg framför. Så drog jag sedan iväg glad och nöjd men utan min plånbok skulle det senare visa sig den låg hemma. Men styrde iväg och tog en massa fina bilder med kameran. Klockan gick och jag blev hungrig så jag styrde fram till Molkom där jag åt en god pizza på restaurang Lilla huset. Efter denna stärkande goda måltid åkte jag till Upperudslogen. Där satt jag i bilen och lyckades byta om på med byxorna fin skjortan västen sedan skorna så var jag redo och klar.

 
 

Stötte på Kalle i Matz Rogers som blev så glad av att se mig där. Häng med till bussen vi får byta om i bussen idag sade han. Det blev lite tjöt och snack med grabbarna innan det var dags för dom att göra sig redo och äntra scenen. Vid entrén ringlade sig kön lång, lång av danssugna människor. Klockan slog sex och Janne bakom trummorna gjorde en sista koll alla var redo så räknade han in till kvällens första dans Thorleifs låt Kärleken ska vinna inledde dom med innan Låt en morgon vakna tog vid. Ut på dansgolvet gled en strid ström av dansande människor. Vid entrén var det fortfarande lång kö av folk som ville in och dansa.

 
 

En stor rejäl applåd fick de innan de började spela. Wow vilken publik utbrast alla i kör. Så fortsatte det Lucky lips därefter Kom stanna kvar talade Janne om för publiken. Nu buggade många en del dansade på som vanligt. Vi ska lugna ner det hela is it wrong sedan ska vår utmärkte suveräne sologitarrist Kalle få spela bjuda på Thomégrend 14. Och som han spelar så mästerligt spelat och efter stod hela publiken och gav han stående ovationer. Vilken underbar dag ja vilken underbar publik och ställe. En riktig klassiker är det så dags för nu Nyanser sedan ska herrarna här få hänga på sig sina saxofoner blåsa Roses of picardy. En låt som finns med på deras nya skiva Vägen till kärleken. Dansparen gled fram och bara njöt ute på dansgolvet så många leenden och en herre stannade upp och utbrast detta är det finaste jag hört.

 
 

Från nya skivan bjöd de på en ny låt jag hittade rätt en svängig sak som får fart på de flesta fötterna i afton. Roger sjöng så fantastiskt fint med sin varma stämma men även Ulf sjöng. Bakom klaviaturen stod Lennart och bara njöt då och då åkte dragspelet fram. Åter ska Kalle få briljera i I remeber Elvis Presley en underbar låt. Den spelade han som bara han kan med sin gitarr. Vilken stund vilket spel dessa pöjker är bland de finaste att spela dansbandsmusik från hjärtat. Corrina Corrina innan det blev en gammaldans innan pausen. Oj, oj vilka applåder de fick man fick känslan av att Håkan Hellström spelade men det är en danskväll till Matz Rogers. Vi gick med grabbarna ner och fikade kaffe och smörgås smakade mycket gott och så tjöta lite med dom. Så stod de åter på scenen Gå inte nu smög de igång med sedan åter saxofon Seeman. Jag bara njöt av denna musik och låtarna de spelade. Kan du hålla dom orden och snabbt på det All världens rosor höjde upp farten rejält på dansgolvet nu. Två par dansade förbi och man såg rakt i ögonen hur mycket de njöt. Vi har fått önskemål om Pariserpolka och de ska vi spela nu varsågoda. En, två , tre så var det åter igång. Applåderna är efter varje melodi de spelar så snyggt lirat och spelat av Matz Rogers. Så dags för Ulf denna gentleman och legendar får man säga. Han skulle sjunga en riktig fin låt så populär Du läser mellan raderna Carina en låt som Anders i Streaplers sjunger. Sen kom Du gav mig livet med en vacker text som berör väldigt mycket som grädde på moset dubbla saxar. Publiken stod på dansgolvet och gav dom rejäla applåder som aldrig ville ta slut. Jag sneglade såg på grabbarna de bara stod där förstelnade och rös av all denna kärlek publiken på det finaste sätt överöste dom med.

 
 

Ja älskade publik kära underbara ni vi har nått till slutet av denna fantastiska danskväll. Innan dess gick en kvinna från PRO upp och tackade grabbarna alla som kommit under sommaren och dansat. Applåderna ville aldrig ta slut så Janne fick vänta med innan han kunde få en chans att på annonsera sista dansen för i afton. Ja tusen tack ni är så underbara vilken kväll vi haft. Han tackade för de fina orden jag skrivit om dom jag rös i hela kroppen de kom en tår i ögat med. VI ska avsluta med Green, green grass of home sedan kommer Somedays are diamonds somedays are stones. Så räknade Janne in och åter fylldes dansgolvet en sista gång för denna säsong. Men publiken stod kvar och klappade i händerna högre och högre. De gav sig inte Ulf och Roger tittade på varandra och skakade på huvudet. Kalle var redo ja sade Janne ni vill ha en till ni ska få en snabbis innan här då Ett litet hus nere i Skåne fick bli det absoluta slutet. Lite snack med grabbarna så tackade vi för oss och i kvällen som var på väg mot natt så styrde jag hemåt mycket nöjd efter ännu en danskväll med finaste Matz Rogers.

 

Fridens Mikael. 

Kommentera här: