Öppet hus på min gamla skola

 
 

Detta var en dag jag sett fram emot väldigt länge. När jag gick i skolan så gick jag på två olika skolor här i Kristinehamn. Först Hacklehemsskolan som den hette sedan flyttade jag upp till Stenstalidskolan. En skola som varit i ett stort behov av renovering då lokalerna var slitna och gamla. Det är nu många år sedan jag gick ut nionde klass och från då fram till nästan nu har det sett likadant ut. Så jag blev glad då kommunen meddelade att de skulle satsa och renovera skolan bygga om, bygga till.

 
 

Jag mindes hur det såg ut då jag gick på skolan hur mitt gamla klassrum såg ut. Så jag var spänd av nyfikenhet att komma och få kliva in i den nyrenoverade skolan. Så jag steg upp tidigt denna lördags morgon för jag hade mycket på min agenda idag som jag skulle göra. Efter frukost åkte jag iväg och hämtade en från min träningsgrupp i bordtennisen hon skulle följa med dels se på skolan men framförallt hjälpa föreningen på stan. En street festival med en rad olika föreningar där skulle vi delta och vara med.

 
 

Åkte så iväg och kom fram lite tidigare innan de skulle öppna klockan tio. En herre öppnade och hälsade oss varmt välkomna till skolan. Så fint var min första tanke när vi fick se en café del där de bjöd på kaffe. Gott att starta med kopp kaffe innan vi gick runt och kikade på den nyrenoverade och mycket ljusa skollokalerna.

 
 

Vi kom till NO lokalerna där vi fick prova på en rad olika saker kolla styrkan i handen. Sedan var det två glas med färger en med gult en med blått så skulle vi blanda ihop så färgen skulle bli grön. Det var väldigt knepigt och intressant efter en lång stund lyckades jag. Sedan steg jag in i mitt gamla klassrum och ställde mig så en tog kort på mig där. Jag var så nöjd och glad av att se dessa nya lokaler som var så fint iordninggjorda. Så ljust så fräscht i den gamla rasthallen hade de gjort ett bibliotek. Jag blev så imponerad av allt jag såg. Den nybyggda delen var riktigt fin. Innan vi gick tackade vi för oss och det var med ett leende på läpparna jag styrde ner till stan. Grattis Kristinehamns kommun alla lärare och elever som fått en sådan fin skola.

Fridens Mikael. 

Kommentera här: