Streetfesten i centrum

 

Omtänksamma Kristinehamn och Kristinehamns kommun slog sig ihop och arrangerade Street festival i centrum där drygt 30 olika föreningar och organisationer deltog. Vi skulle vara med och visa upp vår förening. Dels så stod vi inne i tältet på torget och dels kunde man utanför Inter sport spela pingis mot våra duktiga ungdomar. När man utmanat och spelat mot dom fick man på ett bord välja en liten grej som man fick. Det är både viktigt och kul att vara med , synas och visa upp sig visa att man finns till göra så folk får en liten inblick i vår förening. Mycket uppskattat och trevligt är dessa arrangemang.

 
 

Jag och en från min träningsgrupp Therese åkte ner till stan hon hade lovat att hjälpa oss. Jag packade upp de saker jag hade med mig lite broschyrer om föreningen sedan en pärm jag gjort i ordning med en presentation om hela föreningen sedan en massa bilder, föreningspolicy , olika sponsringspaket med mera. Den fanns tillgänglig att titta i.

 
 

Där vi stod i tältet på torget var det en strid ström hela tiden av människor som kom förbli vårt bord. Bredvid oss stod Kristinehamns kommun sedan PRO. Christinehamns badminton föreningen och Kristinehamns simsällskap var några andra föreningar som också var på plats. Utanför Inter sport kämpade en tjej med att besegra Darvan och glädjen var enorm då hon slog in en boll längst ute på kanten av bordet. Där var ett mini pingisbord så det hela var mycket svårare att spela.

 
 

Det var inte bara på torget som det var full aktivitet utan längs stora delar av gågatan och Kungsgatan med. Massor av olika föreningar visade upp sig och jag han med en snabbsväng med att kika runt lite. Kul att utbyta erfarenheter höra och se lite vad de andra föreningarna pysslar med. Sammanfattningsvis är att detta blev en lyckad trevlig dag på stan. Ser fram emot nästa år för detta hoppas jag blir ett återkommande arrangemang. 

Kommentera här: