En tur till Karlskoga nya skor och en fika

 
 

Bestämde mig för att dra iväg en tur till vår grann kommun Karlskoga för att shoppa loss nja skämt åsido jag skulle köpa ett par nya skor. Så jag ringde och frågade om broder ville med vilket han ville. Stunden senare hade jag hämtat han på sitt arbete så drog vi oss iväg mot Karlskoga. Trätoffelfabriken skulle vi åka till en väldigt bra affär där jag genom åren köpt mycket skor.

 
 

Hittade direkt ett par jättefina seglarskor men de fanns bara i storlek 41 tyvärr jag behöver ha 43 minst. Efter en stunds tittande och letande så fann jag ett par jättefina skor som jag bara kliver i. Har lite svårt att böja mig ner med min rygg och kropp. Betalade och styrde in till stan för att ta en fika. Vi gick till Kulan som gallerian heter och nu skulle kaffe och en bakelse smaka gott.

 
 

Så himla skönt att sitta ner och bara koppla av en liten stund. Sedan gick vi en runda på stan  affärerna hade precis stängt men tog lite bilder och njöt av denna fina dag väder och kväll. Kom på att jag behövde till Biltema för att köpa lite små grejer så vi drog dit. Väl där fick jag inse att det som jag skulle ha som kunde suga upp ta bort oljefläckarna på mitt garagegolv fanns men i en tio kilos säck. Det var lite väl häftigt tyckte jag så jag passade men köpte med lite andra grejer.

 
 

På Biltema säljer dom korv för fem kronor. Nu skulle det smaka tänkte jag så glatt stegade jag fram till tjejen tjena tre korv med bröd sade jag tyvärr har jag precis stängt svarade hon mig. Attans det blev ingen korv. Så vi styrde hemåt mot Kristinehamn igen.

 
 

Men gjorde ett stopp på Maxi för jag skulle handla lite där och där blev det minsann en korv meny så himla gott. Två grillade i bröd med dricka till. En lyckad eftermiddag kväll tillsammans med broder.

 
 

Kommentera här: