Fullsatt när Streaplers svängde loss på Hotell Gustaf Fröding

 
 

Att finna orden är inte alltid så enkelt och lätt hur man än försöker. Denna danskväll på hotell Gustaf Fröding i Karlstad med Streaplers förutspådde vi att det skulle bli en höjdare för alltid när Streaplers gästar hotellet brukar det vara mycket folk och denna kväll är inget undantag. Jag gick hela dagen på jobbet och längtade till kvällens dans. Det var också bara en vecka sen vi var till Brunnsparken där Streaplers spelade upp på påskafton. Lite lyxigt att få se idolerna och favoriterna så nära inpå varandra. Kom hem efter jobbet och vilade en stund innan det var dags att byta om och duscha göra mig redo.  Så hade jag hämtat min broder bröderna brothers var åter i farten och på väg ut på dans.

 
 

Fyra mil är en lagom resa till Karlstad ja längre är det inte mellan Kristinehamn och Karlstad. När jag svängde upp vid hotellet höll jag på att inte finna nån parkering det var fullt med både bussar och bilar men tillslut fann vi en plats.  Steg in och hela restaurangen och matsalen var fullsatt wow tänkte jag här kommer det bli kanon ikväll. Träffade en god vän grytan eller Christer som vi stod och snackade med. Sedan kom grabbarna med redo att kicka igång ännu en danskväll. En rejäl lång kraftfull applåd fick de innan de började spela.

 
 

Go afton Värmland och Karlstad då var vi tillbaka här på scenen alltid lika kul att komma hit till Hotell Gustaf Fröding i Karlstad och spela sade Kenny. Vi heter Streaplers vi ska spela upp lite dans för er i afton så varmt välkomna först ut blir Just call me lonesome sedan kommer Tre små ord. På några sekunder likt en getingsvärm attackerade danspubliken golvet och det blev fullsmockat direkt. Och stående ovationer och applåder direkt från publiken.  Tackar, tackar sade Jenny lite lugnare i nästa dans I just wanna dance with you sedan ska Kjetil sjunga om spårvagnen hem En slant till trikken hejm. Många norrmän var på plats så det blev rena allsången i låt nummer två. Styrkan i Streaplers är dels att de spelar allt live och dels att De är tre sångare som delar på sången under en danskväl nu var det Anders tur att klämma i med Mary Ann. De har sån driv i musiken Streaplers och de fortsatte med Klockarekatten en av mina favoritlåtar med Streaplers  alla buggade nu och det dansades till och med bakom scenen.

 
 

Efter detta lilla vulkanutbrott var det så dags att sänka ner på farten Vem ska älska dej sen följt av Ett bankande hjärta. Lugnt i lagom styrfart gled dansparen fram över golvet. Många log och gjorde tummen upp. Hör hur mitt hjärta det bankar , bankar och slår just för dig jag vill ge dig kärlek och lycka sjöng Kjetil så ärligt och menat. Efter detta var det så dags för en riktig klassiker Rockin´ Robin som höjde farten enormt. Så tog de kvällens första paus och på dansgolvet var det totalt packat med folk.

 
 

Stunden senare var de åter på scenen redo att spela. En klassiker som vi spelade in på åttiotalet förklarade Kenny för publiken Älskar, älskar inte. Lite lugnare nu först Your man sedan var vi med i ett tv program Malou efter tio där vi tyvärr nåddes av de tråkiga dödsbesked att Lill Babs gick bort. Så ledsamt och tråkigt då tillägnade och dedikerade vi en helt ny låt till henne den ska vi spela nu för er. Om jag hade vågat hör till något av det finaste Streaplers spelat in. Så känslosamt och laddat sjöng Kjetil själv fällde jag en tår. Jag tror på kärleken fick höja upp på farten innan det åter blev dags för paus. Jag tog mig en kopp kaffe och bara njöt av en fantastisk kväll. Broder hade varit ute och tagit lite luft och kom in visade ett kort han tagit på en skylt. FULLSATT Eftersläpp i mån av plats det var alltså fullsatt så underbart kul. Streaplers kom tillbaka upp på scenen och skulle sedan börja spela Från Norge hämtar vi nästa melodi Ljus och värme som åter blev rena allsången sedan ska Anders få sjunga Bara femton år. Jag svalde rejält och rös till det är så vackert när Anders sjunger för då kan jag både se och höra Lasse Larsson som sjöng in låten på sjuttiotalet. Lasse lämnade oss alla tyvärr 2004 men han är så saknad av så många. Hon är bara femton år och livet leker än hennes långa ljusa hår smeks av vinden där hon går sjöng Anders.

 
 

Gatans kung är en rejäl buggrökare den höjde den redan höga temperaturen till max. Svensktoppen låg vi i 72 veckor talade Kenny om Peter Grundström skrev låten Till min kära varsågoda. Åter fick Kjetil visa vilken fantastisk sångare han är han sjunger med sådan nerv och total kontroll och känsla så äkta och fint. Teardrops tog vid och Kenny var sångaren denna gång. Dags då för en klassiker deras genombrott Diggerty, doggerty temperaturen höjdes rejält och alla buggade så svetten lackade i pannorna. Kjetil bankade skinnet på sina trummor Henrik Göransson drog ett par härliga gitarr solon och vilka applåder de fick. Herre gud sade Kenny vilken publik det märks att vi nu är i Värmland. En av mina absoluta favoritlåtar spelade de Min gamla gula flygmaskin många sjöng med många kunde texten. Hela, hela dig då var det så dags varje kväll har ett slut så även denna fantastiska danskväll. Kära fantastiska publik sade Kenny vi i Streaplers har kommit fram till kvällens sista dans. Vi vill tacka den underbara personalen för ett alltid gott bemötande och allt det gett oss. Ni underbara publik stort tack för en magisk kväll. Om du stannar sedan kommer Det regnar mot mitt fönster. En, två, fyr så började kvällens sista dans. Så lugnt så tätt intill dansade alla och en del nästan svävade fram på dansgolvet.  Men publiken ville inte ge sig Streaplers slog på bandspelaren ganska snabbt men den fick de snällt stänga av publiken klappade våldsamt och tjoade efter mera oj, oj ni är för underbara här kommer en sista låt. Kjetil klämde i med Vad har du under blusen Rut. Sedan var allt över vi snackade lite med grabbarna innan vi ordentligt tackade för oss och styrde hemåt i natten. Stort TACK till den fantastiska personalen för som alltid ett bemötande i världsklass. Streaplers vad säger man jag älskar er kort och gott.

 
 Fridens Mikael.

Kommentera här: