Säsongsavslutning i Storfors Kulturhus med Kenneth & Classe

 

Det är alltid kul att åka ut på dans det är alltid kul att åka ut och lyssna på dansband man aldrig hört förut. Nu var så fallet en duo från Falköping vid namn Kenneth & Classe skulle spela upp vid säsongsavslutningen i Storfors Kulturhus. Det var kul för det såg jag fram emot att få lyssna in mig på en duo som jag aldrig tidigare hade hört. Efter en god middag hemma hos mamma och broder ja pappa var utomlands med sin bror blev det så kaffe och glass ute på trappen i det soliga fina vädret. Klockan drog sig iväg och det var dags att gå in och börja göra sig redo. En snabb dusch så var vi sedan på väg mot Storfors. Ett strålande väder där jag satt och rullade fram i bilen.

 
 

När vi så kom fram stod där redan en del bilar min bror hade gjort i ordning affischer till Sven som han skulle få vilket han blev så glad över. Hej, hej på er pojkar sade Arne en trevlig herre som vi lärt att känna genom dansen. Hej, hej det var många glada ansikten.  Så kom Kenneth & Classe och hälsade oss välkomna vad trevligt att broder fick följa med också.

 
 

Klockan slog fem och de steg upp på scenen hej på er allesamman sade Kenneth vi ska spela lite dansmusik för er. Du kom försent följt av Sju ensamma kvällar Thor Erics gamla hit låt. Ut på dansgolvet strömmade dansparen fram. Hej , hej vi heter Kenneth & Classe vi ska öka på farten i nästa dans Till mitt eget blue Hawaii och Kan du hålla dom orden. Nu var danskvällen igång det byttes partner och det snurrades hej vilt på golvet. Och så applåderna de finns där automatiskt och det är så glädjefyllt och en mycket god stämning.  Åter dags för en riktig gammal klassiker En liten gulnad lapp efter det Magnus Kvintett gjorde bland annat låten Skall du någonsin bli min. En dam såg så nöjd ut en herre nickade tacksamt mot grabbarna på scenen. Efter nästa låt blir det kvällens första gammal dans förklarade Kenneth en Pariserpolka klämmer vi till med. En lugn dans bytte plats med en snabbare dans. Peter Grundström heter en av vårt lands största och förnämsta låtskrivare han skrev 1996 en låt vid namn Till min kära som Streaplers fick en jätte hit med den spelade dom nu. Texten till denna låt är så otroligt fin den säger så mycket.

 
 

När syrenerna blommar där hemma höjde upp farten till max innan det åter var dags för en gammaldans en Schottis stod på tur. Borta bra men hemma bäst är en härlig medryckande låt det märktes att dessa herrar som spelade var väldigt populära. En liten fågel en tysk schlager låt var det så dags för det fina är att de delar så bra på sången mellan sig Kenneth och Classe eller Claes Göran som han heter. Det blev en vals drömmen om Elin innan det så var dags för kvällens fikapaus. Jag , mor och min bror gick iväg för att fika vilket smakade och var väldigt gott. Efter fika pausen var det så åter dags att spela då är vi åter på scenen här sade Kenneth vi ska spela vidare först ut kommer Varje gång jag ser dig därefter Inga stora bevingade ord. Åter fylldes dansgolvet och det var många glada leenden som log och dansade runt på dansgolvet.  På med dragspelet så tog en ny dans sin början och som det svängde Sea cruise och Jag vill inte se dig när jag vaknar. Efter nästa dans kommer kvällens sista gammaldans sade Kenneth då klämmer vi till med en Snoa.

 
 

Det är så kul att se vad duktiga alla är att dansa gammaldans ja dansa överhuvudtaget i Storfors. För mig speciellt spelade de Främling vilket jag bockar och tackar för. Aj, aj, aj kom i en rasande fart likaså Sten & Stanleys fina En sång om kärlek. Så hade klockan passerat åta och drog sig mot halv nio det var dags att spela kvällens sista dans. Sven hade liten stund efter pausen tackat alla som hjälper till med borden och tackar för denna säsong den sextonde september är det fyrtio års jubileum då halverar vi entrén till femtio kronor. Då ska ni alla vara välkomna och jag Kerstin och Olle vill önska er alla en skön glad sommar.  Ja tack Storfors tack kära publik sade Kenneth vi ska bjuda på sista dansen Nyanser sedan ökar vi på farten i Öppna dina ögon. Vi pratade lite med de och sedan så tog vi en gruppbild innan vi ordentligt tackade Sven och Kerstin och Olle. Vi ses. Och Keneth & Classe vi lär ses igen.

 

Fridens Mikael.

 

Kommentera här: