Shoppingtur till Karlstad

 
 

Att kuta runt gå i affärer är något som aldrig riktigt har intresserat mig men ibland händer det att jag åker iväg. Speciellt på våren när jag ska köpa nya kläder inför sommaren då jag ska ut på mina danskvällar. Då vill jag ha lite nytt lite färgglatt och somrigt på mig. Sedan vill jag att det ska se propert ut lite uppklätt när jag åker ut jag vill ha det som jag kallar vanliga som jag har på mig när jag åker till jobbet. Bestämde mig för att åka till Karlstad och shoppa loss lite dels för det finns lite mer utbud att välja på än här i min stad Kristinehamn där jag bor sedan är det kul att komma ut och bort lite från stan.

 
 

Jag frågade en vän om hon ville följa med mig till Karlstad och agera lite smakråd vilket hon ville göra. Så jag slutade jobbet lite tidigare och drog iväg för att hämta henne. Mot Karlstad for vi och vädret var väldigt fint men då vi närmade oss Karlstad så började det regna. Jaha solen skiner alltid i Karlstad sägs det ju men så var inte fallet idag. Som tur var så upphörde regnet och solen bröt fram. Men snabbt konstaterade jag en sak man ska inte köra bil i Karlstad vid den tidpunkt som jag körde för herre min gud vilken trafik det var. Många var på väg hem från sina arbeten det var långa, långa köer med bilar.

 
 

Men fram kom vi och parkerade bilen gjorde jag med. Sedan gick vi in mot stan och började så gå i affärer och titta. Det är kul med en tjej som ser lite utifrån vad hon tycker är fint och passar. Blev en tur upp till HM först där jag hittade två fina t-shirts som jag föll för direkt mycket på grund av färgerna på de båda. Sedan gick vi vidare hamnade på Cubus där jag fann en snygg kortärmad skjorta och en fin piké tröja som jag köpte.

 
 

Nu var jag fikasugen som jag bjöd min vän på en fika men det var ganska dyrt de hade vett att ta ordentligt betalt men jag visste på förhand att det skulle vara dyrt. Men så mysigt att sitta ner och bara mysa och snacka en massa. Det var väldigt roligt och kul. Tog oss sedan en kort liten promenad innan vi kände oss nöjda och rullade hemåt till Kristinehamn igen. Tack min omtänksamma vän för hjälpen nu ska jag känna mig extra fin när jag åker ut på dans i sommar.

 
 

 

Fridens Mikael. 

Kommentera här: