Vårtecken

 
 

Nu känns det mer och mer ute i luften som att våren är i antågande och riktigt på gång. De kyliga dagarna och mornarna har bytts mot lite, lite varme temperaturer. Nu har det vänt och temperaturen har sakta stigit upp på plus. Solen har letat sig fram och fått lite fart på växter och blommor i vår jord.

 
 

Jag styrde iväg en tur ut till Österviks kapell här i Kristinehamn. Där hade blåsippan slagit ut i alla sin glans och blomning det var ett enda stort blått hav när jag kom ut och steg ur bilen. Vart jag än vände mig om eller såg så var det bara blått. Det är ett verkligt vårtecken fåglarna hade hittat tillbaka och de kvittrade så stämningsfullt och fint.

 
 
 

Jag promenerade runt och tog en massa fina bilder passade också på att göra en liten videoblogg som jag brukar göra till min blogg.  Efter denna lilla film fortsatte jag att fotografera lite fler bilder. När jag kände mig nöjd började solen gå ner så fint och jag tog och rullade iväg för att handla lite.

 
 

Fridens Mikael.

Kommentera här: