Strålande solsken klarblå himmel en fin foto tur

 
 

Vaknade som jag alltid brukar göra på lördag morgon ganska tidigt slog upp mina ögon och höjde på huvudet kunde konstatera att solen var både på väg fram och upp på en klarblå himmel. Bestämde mig för att ta en heldag ut och fotografera lite fina vinterbilder, ja man får ta chansen när den ges. Fixade till åt en rejäl stadig frukost och gjorde klart en skiva som jag skulle ha med mig i bilen och spela. Bryggde på kaffe och packade ner lite vattenflaskor och lite fika. En sista koll är alltid viktigt så jag inte glömt något sedan bar det iväg. Ner och i bilen rullade ut från garaget. Så drog jag iväg och rullade fram ett kort stopp på Netto för att handla lite med mig sedan fortsatte min färd.

 
 

Hade ställt in att svänga av köra upp till Lundsbergs internatskola eller en bit ifrån den och göra dagens första stopp där. Vädret var strålande då jag stannade och steg ur bilen solen gassade hårt emot mig. Det här kommer bli en fantastisk underbar dag tänkte och kände jag direkt. Tog lite bilder och promenerade iväg med kameran i högsta hugg. Det var lite halt på sina håll så jag fick gå försiktigt.

 
 

Tog lite mer fina bilder och nån bild där jag själv fick bli med. Sedan gick jag tillbaka till bilen för att rulla vidare. Nästa stopp skulle bli Lungsund och dess fina kyrka där parkerade jag bilen. Tog en klunk vatten och plockade fram mina grejer och gick iväg mot kyrkan som jag tog lite bilder på den ligger så otroligt vackert och fint precis vid vattnet där Bergslagskanalen flyter fram. Filmade lite med innan jag tog lite mer bilder.

 
 

Gick sedan vidare mot hembygdsgården som ligger så fint uppe på en liten kulle. Det var så otroligt vackert så jag slog mig ner en liten stund på en bänk där och njöt i solen. Så fint där var tog lite bilder och även lite nya bilder på mig själv till min blogg och Facebook sida. När jag så kände mig klar där styrde jag vidare mot Bjurbäckens slussar svängde av parkerade bilen och plockade fram kameran igen. Gick och tog där en massa bilder vid den fina forsen eller lilla vattenfallet. Det är så fina omgivningar att promenera runt i och fotografera. Tog mig en massa bilder innan jag blev så kaffesugen så fram med väskan och fikat som jag hade med mig det smakade mycket gott med en kopp kaffe ute i naturen och en bulle till det.

 
 

Körde sedan vidare in till Bjurbäckens slussar och till slussvaktarstugan där man på sommaren kan åka och dricka kaffe vilket är så mysigt. Mycket snö vart jag än kom eller körde var det. Steg ur bilen och gick iväg för att ta fler kort solen lyste rakt på mig och värmde min kropp så gott. Passade även på att göra en liten videoblogg när jag stod nere vid vattnet eller vid kanten av Bergslagskanalen. Det var så skönt där jag stod gick sedan tillbaka mot bilen. Styrde vidare mot Asphyttans sluss där svängde jag av och parkerade. Tog en kopp kaffe till och slog mig ner på en bänk för att äta en bulle. Sedan tog jag lite mer bilder det finns ett väldigt fint litet vattenfall i olika steg där riktigt fint att beskåda och titta på. Gick runt och tog en massa fina bilder där och kände mig så nöjd då jag rullade vidare mot Filipstad och Munkeberg som det heter ett väldigt fint ställe som ligger lite utanför Filipstad.

 
 

Det stod en hel del bilar där många som valt samma tanke som jag gjort. Fram med kameran och tog mer bilder där jag promenerade runt. Stod stilla så länge och funderade på vilken fin natur det finns i vårt land Sverige. Sedan bestämde jag mig för att styra vidare till Nordmark som skulle bli dagens sista stopp på min foto tur innan jag skulle vända om och rulla hemåt. Väldigt nöjd kände jag mig med denna dagen där jag satt och rullade hemåt.

 
 

Fridens Mikael.

Kommentera här: