Foto tur med broder till Bjurbäckens slussar

 
 

Vädret var strålande fint som gjort för en foto tur efter fotbollsmatchen med broder. Sagt och gjort jag hade en idé vart vi skulle åka så direkt när matchen var färdig så drog vi iväg med bilen. Vi bröder åker ofta ut på små foto äventyr runt om i vår fina kommun. Jag styrde iväg mot Kungsskogen som det heter där stannade vi till och tog så fina bilder knallade runt där och tog en hel del bilder.

 
 

Nöjda så rullade vi vidare mot Bjurbäckens slussar där vi gjorde dagens andra stopp. Först vid ett öde hus sedan vid själva kanalen. Där promenerade vi runt och tog så fina bilder men nästan allt vatten var borta. Men så skönt det var där avkopplande och så rogivande.

 
 

Vi rullade bara en liten bit till början av Bjurbäckens slussar och där var minsann vattnet i fullgång i forsen. Det brusade för fullt där. Det var fler som var ute denna dag och fotade. Vi tog en massa fina bilder min broder och jag.

 
 

Gick riktigt nära vattenfallet och slussen där det var högt tryck på vattnet. Tog så fina bilder där och jag ställde upp och så tog broder lite bilder på mig alltid bra att ha till bloggen bland annat. Så tog jag lite bilder på honom och gjorde även en liten video blogg där. Tog de sista bilderna och rullade mot Storfors nu var vi båda rejält hungriga så mat skulle smaka gott. Beställde in varsin filé black and white Efter denna utsökta goda måltid rullade vi sakta hemåt mycket nöjda med denna sen eftermiddag och kväll men framförallt alla bilder som vi fotade.

 
 

Kommentarer:

1 Jan-Åke:

Hej! Kul att se bilder från Bjurbäcken med omgivningar. Just nu är kanalen tömd på vatten för rensning av kanalen. Rötter, stubbar och annat som kan vara i vägen för båtarna rensas upp ur kanalen, så att det ska vara fritt fram när det är dags för sluss-säsong. :)

Svar: Hej!Det stämmer fint det bra och fint kommer det bli då arbetet är helt färdigt. :)
Mikael

Kommentera här: