VÄSE MÂRTEN

 
 

Så var det dags att åka iväg på en marknad Väse marten är en tradition som funnits i väldigt många års tid. Broder vill dit och mamma hände å ja vi kör sade jag vi gjorde upp en tid då jag skulle hämta dom. Sedan bar det iväg mot Väse som är ett litet samhälle som ligger mellan städerna Kristinehamn och Karlstad.

 
 

Vädret var strålande solsken och värme och åter värme där jag rullade fram med bilen. Parkerade så började vi gå mot marknadsområdet för att kika på utbudet på marken. Efter en liten stund träffade vi en bekant Ethel som vi stod och pratade en bra stund med innan vi promenerade vidare jag köpte en fin bricka. Den blir perfekt då jag ska ut på min balkong där jag kan ha frukosten på och kaffet. Lite andra bra saker följde med.

 
 

Vi gick bort till IFK Väses klubbstuga där de sålde kaffe dricka och hamburgare plus lite annat för den som ville. Kaffe och en damsugare satt perfekt det tuggade jag i mig och drack av det goda kaffet. Stärkta av detta gick vi en sväng till och köpte lite lotter började känna oss mycket nöjda då vi gick tillbaka mot bilen.

 
 

Vi skulle ta en liten tur för att fota lite innan det var dags att åka och äta mat. Gick upp i ett fint utkikstorn för att ta lite fina naturbilder. När det så var gjort åkte vi tillbaka till Rasta för att äta mat där. När vi satt där och åt kom Lasse Stefanz med sin turnébuss och stunden senare var hela bandet inne för att käka mat de också. En handikappad kille blev så glad då han såg Olle Jönsson där och bandet kände tydligen igen honom. När ätit klart köpte jag kvällstidningen och så rullade vi hemåt nöjda och glada.

 
 
 
 
Fridens Mikael. 

Kommentera här: