Lite nytt i mitt kök förlåt kokvrå

 
 

Kan inte kalla det för ett kök då jag inte får plats med något köksbord så då passar benämningen kokvrå alldeles utmärkt. Skulle tillsammans med några deltagare på jobbet åka till Örebro för att handla lite grejer till jobbet. IKEA och Mariebergas köpcentrum skulle bland annat besökas. Då tänkte jag att jag skulle förnya köpa lite nytt främst porslin hem. Nya tallrikar då de jag har är vanliga helvita och de har jag haft i väldigt många år plus att de börjar se tråkiga ut.

 
 

Hade liten idé att köpa lite mer saker som jag behövde nya bestick knivar och teskedar åkte med hem. Grytunderlägg och kökshanddukar åkte också ner i min vagn. Kikade tittade lite mer men hittade inget mer att köpa.

 
 

När vi gick ut så köpte vi naturligtvis korv med bröd de säljer ju det för en femma. Dags så att åka vidare mot Mariebergs galleria. Där delade vi upp oss och jag gick med en deltagare och kikade lite i affärer. En väldigt fint tröja hittade jag som jag köpte. Den skulle kostat femhundra men fick den för hundra femtio det tyckte jag var en bra affär. Dags så att äta lunch det blev Black & Withe köttet var perfekt tillagat. När vi så var klara åkte vi hemåt med ett stopp i Lekhyttan där vi stannade för att fika. Ute var det ganska kallt minus 13 då var det extra skönt att komma hem tappa upp krypa ner i ett varmt bad.

 
 

Fridens Mikael.

Kommentera här: