Loppis besök på Pingstkyrkans Second hand

 

Här i Kristinehamn finns som på många andra ställen och städer i Sverige Pingstkyrkans Second hand. Jag brukar då och då göra ett besök där mest för att kika lite rent allmänt om man skulle hitta något intressant.

 
 

Alltid eller ofta hittar man något som åker med hem. När jag hittat lite vinylskivor och var på väg för att betala fann jag en radio med både cd , radio och kassett i perfekt. Den köpte jag direkt. När jag så betalat var jag så kaffe och fika sugen så det blev ut till bilen med grejerna innan jag gick in igen.

 
 

En god smörgås, en hembakad kaka och så kaffe såklart. Så skönt att sitta ner och bara koppla av, Kom en äldre herre och började snacka ishockey med mig då han såg att jag hade SSK:s keps på mig (Södertälje sportklubb) Ett intressant samtal blev det oss emellan. När jag så hade fikat klart tackade jag för mig och begav mig vidare ut för att fotografera lite. Blev en tur ut till vår stadsbondgård kul att kika på alla djuren där ute. Nöjd och belåten åkte jag sedan hemåt.

Fridens Mikael.

Kommentera här: