Säffle mer än bara en kopp kaffe en fotbollsmatch med för IFK Ölme!

 
 

Fotbollssäsongen går sakta mot sitt slut vilket är lite ledsamt men samtidigt tar ishockey säsongen vid. Vårt fotbollslag här i Kristinehamn ja ett av dom IFK Ölme skulle spela en viktig bortamatch mot Säffle FF. Bestämde mig tidigt för att åka iväg och stötta heja på grabbarna. Vädret visade sig från sin allra bästa sida solen värmde så gott på en blå himmel. Ja det var längesedan man såg solen nu. Styrde iväg efter att jag tankat bilen så tog jag sikte på Säffle rullade igenom Karlstad mot Säffle. Gjorde ett kort stopp vid Eds kyrka för att fotografera kyrkan. Utanför stod och gick en tjej och sjöng vilket var fint att lyssna på innan jag styrde vidare.

 
 

Svängde in och tog ut lite pengar innan jag letade mig till arenan det var inte på deras ordinarie det skulle spelas på utan på konstgräset. De senaste dagars regnande bidrog med säkerhet. Parkerade och betalade entré nu var jag redo för matchen hoppas grabbarna var lika taggade som jag. Men matchen han knappt börja för dryga minuten spelad så gör Säffle 1-0 på en märklig situation jag tror inte målvakten i Ölme Simon riktigt var med där. Tung uppförsbacke som blev även 2-0 innan halvleken var slut. I andra spelade IFK Ölme upp sig lite och reducerade till 2-1 men närmare än så kom man inte det blev en ny hedersam förlust tyvärr och jag gick med tunga steg mot min bil.

 
 

Två matcher återstår nu hade vi turen att få med oss de andra resultaten på ett bra sätt. Men vi måste göra jobbet själva glädjande så var Eudardo tillbaka för att förstärka likaså Alan. Det bådar gott inför avslutningen av serien. Nu är det bara att ladda om tills nästa helg och hoppas de är på tårna och kan vinna först hemma mot FBK Karlstad bortamatchen i våras vann man klart med 4-0. Styrde sedan in till centrala Säffle för att strosa runt och ta lite bilder även få i mig lite mat.

 
 

Det var så skönt att promenera runt där och fotografera. Solen värmde så gott och det var en väldigt fin höstdag. Fåglarna flög runt och jag gick och fotade för fullt. När jag så var klar eller kände mig klar styrde jag sakta hemåt med ett kort stop i Karlstad på Bergvik som är ett stort köpcentrum med massa affärer. Träffade på mitt kusinbarn där Lina kul att se henne. Kom hem och lade mig på sängen för att vila efter en heldag i Säffle. Lite dämpad efter förlusten men samtidigt glad över en massa fina bilder.

 
 

Fridens Mikael.

Kommentera här: