Lördag

 
 

 

Vaknade som jag ofta alltid brukar göra ganska tidigt om lördags morgonen men det är absolut inget fel i det. Jag steg gladeligen och glatt upp och tog fram kupongen för att försöka klura ihop ett stryktips system och lätt är det inte men väldigt kul. Hade också planerat att ta en tur ut till Pingstkyrkans second hand och kolla lite. Det är så fascinerande vad mycket folk det är där varje lördag.

 

 
 

Crystal Palace mot Tottenham var första matchen ut på stryktips kupongen ett derby och just derby är lite svårtippat där kan vad som helst hända. Jag satte dit en tvåa på mitt system. Skrev fyllde i det andra så var jag redo att dra iväg mot loppisen.

 

 
 
 

Och de öppnar klockan nio jag kom dit en stund senare och gud så mycket folk det redan var där det är såklart kul att det går bra för de och att dom får in en bra slant till sitt hjälparbete. Hittade lite skivor köpte bland annat på vinyl Thorleifs klassiker Gråt inga tårar. När jag så betalat så styrde jag vidare ner till Coop för att köpa lite go frukost tänkte denna dag brassa på med lite extra gott.

 

 
 
 

Efter en stadig kombinerad frukost brunch så satte jag på en dvd film som jag sett förut en riktigt bra film ”Får jag lov till den sista dansen” Gjord av Joakim Jalin. En film som handlar om de svenska dansbanden , folkets park och 70 talets stora era med alla dansband som fanns i varje buske och alla de folkparker som också fanns i vårt land. I filmen medverkar bland annat ett av Sveriges största dansband genom tiderna Flamingokvintetten. En del av bilderna i detta inlägg är lånade av Folkets bio.

 

 
 

Fridens Mikael.

Kommentera här: