Julmarknad i bygdegården i Kväggeshyttan

 
 

Det finns några få saker som verkligen är en tradition för mig och en av årets absoluta höjdpunkter är att åka upp till den mysiga bygdegården i Kväggeshyttan på julmarknaden. I år var det lite speciellt för min älskade broder har i början på december månad fyllt 40 år och skulle samma lördag ha lite kalas hemma. Men han fick snällt skjuta på kalaset ett par timmar allt för att jag skulle hinna åka upp på julmarknaden.  Det är en tradition jag haft i så många, många års tid. Det är så fantastiska människor i detta bya lag som lägger ner tid, energi och ett stort hårt arbete vid bygdegårdens olika arrangemang. Självklart med ett ord som jag älskar månen tur och retur ”Ideellt” arbete. De lägger ner hela sin själ och all kraft tillsammans för att ordna de lika arrangemangen under året. Nu var det så dags för en fin tradition tyvärr småregnade det lite när jag åkte hemifrån men mitt sinne vara lika glatt för det.

 
 

Det är en fin väg dit upp där jag satt och rullade fram. Passerade en sjön som jag gärna och ofta åker upp till under sommaren Vilången. Det är för mig ett riktigt smultronställe en riktigt fin varm sommarkväll är det så magiskt och avkopplande åka dit upp sitta ner vid vattnet och dricka en kopp kaffe. Men nu var det julmarknad som gällde. Svängde in och parkerade det hade redan kommit lite besökare vilket såklart är trevligt. Detta är en riktigt mysig fin julmarknad med lite olika hantverkare och övriga som säljer. Det är så fint att gå runt bland de olika borden och se på utbudet.

 
 

Träffade direkt på en del jag känner. Sedan självklart julgröt och skinksmörgås inte att förglömma. Köpte lite lotter men vann inget det gör inget tänkte jag pengarna går till föreningen. Köpte två fina handmålade ljus och sedan blev det en kopp kaffe och en skinksmörgås. Träffade på min gamla arbetskollega Ronny så jag bytte några ord med honom. Jag tog lite bilder till min blogg. Jag kände mig så nöjd och glad vilken fin julmarknad återigen. Vilka fantastiska människor som lägger ner så fint arbete allt är ideellt. Jag bugar ödmjukt bockar tackar för det fantastiskt fina arbete ni ALLA lägger ner. Klockan drog sig iväg och det var dags att styra hemåt för att gratulera min broder. Men tackade först ordentligt innan jag tog de sista bilderna och sedan åkte hemåt.  Tack till Bjurtjärns bya lag som anordnar detta så fint.

 
 

Fridens Mikael.

Kommentera här: