Liten “Kort” fototur skönt att åter känna på kameran

 
 

Nu var det riktigt längesedan som jag var ute och fotograferade. Vädret har varit kanonfint men jag har haft ganska mycket omkring mig med diverse saker så jag har helt enkelt inte kommit ut och fotograferat. Sedan har jag den senaste veckan varit sjuk så nu skulle det enbart bli skönt att få komma ut och känna på kameran igen.

 
 

Så jag steg upp tidigt bryggde på kaffe och for sedan iväg mackor hade jag också med mig. Vädret var skapligt inget regn i alla fall så det skulle fixa sig. Svängde av och stannade först vid runstenen som står lite utanför Kristinehamn. Det tråkiga är att toppen på stenen fattas men tog lite bilder där.

 
 

Rullade sen vidare ner till Revsand som det heter där ligger en camping och en fin badstrand. Det märktes att det var väldigt lite vatten för det gick om man ville gå ganska långt ut. Men jag nöjde mig med att bara ta bilder. Innan jag styrde vidare ner till Hults sommarhem som ligger så fint beläget vid Vänerns strand.

 
 

Åkte vidare och nu letade sig solen allt fram bakom molnen. Nu var jag också ganska rejält kaffe sugen med. Så nästan direkt när jag stannade bilen och kom fram åkte kaffetermosen fram. Det finns inget så skönt som att dricka en kopp kaffe ute i naturen. Lite, lite småblåsigt var det men kaffet värmde. Passade också på att göra en videoblogg där jag befann mig. Tog de sista bilderna innan jag rullade hemåt för att få i mig lite mat och även komma in i värmen.

 
 
Fridens Mikael. 

Kommentera här: