Foto tur med broder

 
 

När vädret tillåter när tillfälle ges och vi båda känner lust så åker jag och min bror Markus gärna ut tillsammans för att fotografera. Och denna lördag var vädret alldeles underbart härligt. Det var en stor högtidsdag med bandyfinalen från Studenternas i Uppsala för både damer och herrarna. Det är något jag aldrig missar att titta på. Det är en fin tradition som jag och min älskade farmor hade i så många år när hon levde. Stort grattis till Villa Lidköping som tog sitt första SM Guld nånsin på herrsidan. Så åkte jag hem hämtade broder så for vi iväg. Ett litet stop för att inhandla lite dricka och bullar med oss måste ha lite fika med oss om vi ska kunna fota.

 
 

Färde gick först mot Lundsberg, Lungsund och där i Lundsberg ligger en av Sveriges mest kända internatskolor. Men den brydde vi oss inte ett dugg om vi skulle bara fota nedanför den. Innan färden så gick vidare mot Lungsund. Där stannade vi vid den fina kyrkan som ligger precis vid vattnet bredvid Bergslags kanalen. Så vackert där var och framförallt är.

 
 

Tog en massa fina bilder där och njöt av de fina omgivningarna. Jag ville vara med på några bilder likaså min broder Markus. Sedan styrde vi vidare på vår färd. Bjurbäcken stod på nästa anhalt och stopp där skulle vi också fika. Så gott det smakade med goda bullar och dricka riktigt gott var det.

 
 

Solen värmde så gott där vi satt. Så skönt sitta ner i solen och fika utomhus. Gick sedan och tog lite fler bilder. När vi kände oss färdiga där så styrde vi vidare mot Asphyttans slussar. Vädret var med oss hela tiden och det blev sån fin färg i bilderna.  Tog lite fler bilder innan vi kände oss nöjda och styrde hemåt för att äta mat och sedan bänka oss för bandyfinalen på tv:n. Det blev sammanfattningsvis en fin foto tur.

 
 

Fridens Mikael.

Kommentera här: