Söndag morgon 7:38 i Kristinehamns skärgård

 
 

Vaknade väldigt tidigt på söndags morgonen och såg hur solen sakta var på väg upp. En riktig fin dag höll på att ta sin början och gryningsljuset var så vackert och fint.  Jag fixade lite här hemma gjorde klart en sak jag höll på med att blanda ihop en skiva med musik på. Bryggde på kaffe och gjorde lite smörgåsar som jag tog med mig. Sedan åkte jag till Maxi för att handla lite med mig så det fick bli.

 
 

Vilken underbart vacker och fin morgon där jag satt och körde.  Vattnet låg nästintill spegelblankt. Stannade till vid badplatsen och tog lite bilder innan jag styrde vidare.

 
 

Målet för mig var Picasso udden som ligger lägst ut i vår skärgård där står även Pablo Picassos monumentskulptur Picassostatyn föreställande hans hustru Jacqueline den är tror jag femton meter hög.

 
 

Där ute på udde slog jag mig ner och bara njöt tog lite bilder först innan jag började duka upp min frukost som jag hade med mig. Så skönt där var och Vänern låg nästa spegelblank. En and kom förbi där jag satt så jag delade med mig av mitt bröd. Stunden senare var en hel del fåglar på plats och flög omkring för att försöka få tag i något att äta av de jag kastade ut och iväg.

 
 

Det var en fin stund som jag fick där tog lite mer bilder innan jag började känna mig nöjd och bestämde mig för att styra hemåt och ladda in bilderna i datorn sedan redigera gå igenom dom och välja ut. Så här borde man göra lite oftare.

Fridens Mikael.

 

Kommentera här: