Förändring, Fredagsmys

 
 

Som säkert en del vet om eller kanske inte vet om så har det i mitt liv skett en ganska stor förändring. Jag har efter att ha bott totalt 19 år i samma lägenhet tagit beslutet och framförallt steget att skaffa mig en större lägenhet. Efter att jag funderat i ett antal år kom jag slutligen till en punkt då jag kände det är nu eller aldrig. Och hela tiden var jag så säker och fast att det är i området jag bor i idag som jag vill bo det är hemma för mig. Sedan har jag växt upp bara en liten bit ifrån där jag idag bor vilket också är fint. Och när det uppkom en möjlighet eller att en lägenhet blev till salu i huset innan mitt ja då fans det absolut inget att tveka på bara att slå till. Det är en ganska stor apparat det där med att flytta först ska man kika runt leta lägenhet sedan gå på visning tänka, känna efter sedan lägga bud. Likväl ska den lägenhet jag bor i göras i ordning jag ska packa ner alla saker , flytta ut möblerna sedan städa den. Det är också en process med banken att fiza med lånet och alla försäkringar och instanser som man måste ringa till ändra adress flytta över och så vidare.

 
 

Nu med lite distans kan jag säga att detta är något av det bästa jag gjort detta beslut känns så rätt. Att vakna varje morgon är en gåva i sig men att vakna varje morgon med känslan detta är mitt. Det är en speciell känsla jag känner en oerhörd tacksamhet i livet att jag kan bo i en egen lägenhet jag har råd att äta mat dag jag får krypa ner i en varm säng och sova, jag kan köpa kläder. Detta är saker som för många är så självklara men inte för alla människor tyvärr. Därför känns det så bra det blev en smidig mycket bra affär som jag kan vara väldigt nöjd med.

 
 

Nu har jag bott någon månad i min lägenhet och stor trivs redan men detta område är verkligen hemma för mig. Min blogg har jag inte uppdaterat så mycket den senaste tiden men haft så mycket med flytten men nu ska det bli mer fart på den. I fredags fick jag lite feeling då jag åkte hem från jobbet så svängde jag in för att handla lite god mat till kvällen som jag skulle laga i ordning.

 
 

Det blev klyftpotatis som jag körde in i ugnen sedan stekte jag fläskkottlett gjorde kantarellsås och lite grönsaker till det och det blev väldigt gott. Tände några värmeljus som jag självklart hade stor uppsikt över sedan tog jag mig en kall öl. Satt där åt och drack samtidigt som jag lyssnade på min gode vän Thomas som sände radio och spelade en massa skön countrymusik. Det blev perfekt fredagsmys för min del. Sedan somnade jag så skönt i min soffa. En fin mysig trivsam avkopplande kväll för mig själv.

Fridens Mikael. 

Kommentera här: