Pyssel, gamla vykort blir fina tavlor

Jag tycker om att pyssla lite på egen hand. Får ofta lite små idéer om att göra om saker. När jag nu flyttat till en större lägenhet även om det var i maj månad 2019. Så håller jag på att planera med tavlor på väggarna jag tycker om att skapa och göra motiv tavlor med bilder som jag själv fotograferat.

 
 

En dag slog mig en tanke då jag börjat skaffa gamla bilder över min stad Kristinehamn vilket är väldigt trevligt. Jag är ju filatelist frimärkssamlare med ett annat ord. Så samlar jag inte bara frimärken utan även gamla vykort över Kristinehamn.

 
 

Det var då tanken slog mig att scanna in vykort redigera göra om sedan skriva ut och slutligen rama in som tavlor. Jag gjorde ett försök valde ut ett vykort som jag sedan redigerade tog bort lite text på. Min bror Markus skrev på sitt arbete ut bilden åt mig. Sedan gjorde jag en liten Passepartout runt om. Resultatet blev riktigt snyggt och väldigt nöjd blev jag så det ska jag fortsätta göra det ska bli fler tavlor. Det blev en lyckat slutresultat.

 
 

Fridens Mikael.

Kommentarer:

1 Tony:

Vilken bra idé. Blev ju jättesnyggt!

Svar: Tony!
Tackar så mycket. Jag blev själv väldigt nöjd.

Mvh Mikael.
Mikael

Kommentera här: