Fin kvällstur, en kopp kaffe, ett kvällsdopp vid sjön vilången

 

Vädret denna dag och framförallt kväll var så magiskt fint och helt underbart. Bestämde mig för att ta mig en liten tur upp till sjön Vilången. Det är en sjö som ligger norr om Kristinehamn. Den är uppdelad i stora och lilla Vilången. Denna sjö och plats är verkligen mitt smultronställe.

 
 

Bryggde på kaffe och gjorde lite smörgåsar, vatten åkte med. Fram med lite goda bullar fick också åka ner i ryggsäcken.  Badbyxorna åkte också med för vädret denna dag och kväll var magiskt fint. Rullade sedan iväg det var riktigt varmt i luften detta kommer bli en väldigt fin kväll tänkte jag.

 
 

Svängde och körde förbi Donken o under viadukten och sedan vidare.  Körde förbi så fin natur som bredde ut sig. När jag kom fram till Vilången eller Stora Vilången som sjön heter var där ett äldre par och badade. De hälsade glatt det är riktigt varmt och skönt i vattnet berättade damen vad bra svarade jag. Tog mig en kopp kaffe innan jag bytte om.

 
 

När paret så åkte sin väg så gick jag i vattnet och gud så varmt och skönt det var. Vilången brukar annars vara känd för att vara en kall sjö. När jag så badat klar satte jag mig plockade fram mitt fika som jag hade med mig.

 
 

Solen gick långsamt ner och färgade upp himlen så vackert och fint. Tog en massa kort och satt där och bara njöt av denna fantastisk fina kväll. När så det började skymma rejält så packade jag ihop och styrde hemåt nöjd med denna vackra fina kväll som långsamt övergick till natt.

Fridens Mikael.

Kommentera här: