Traditions dans, magisk stämning Wahlströms på Kristinehamns Conference Center

 

Vi har här i Kristinehamn där jag bor en danskväll per år. Det är tradition sedan flera år tillbaka och den infaller alltid vid trettonhelgen. De senaste åren har Vadstena orkestern Wahlströms bjudit upp till dans. Det brukar alltid bli en riktig höjdare med mycket, mycket folk. Förra året var det lång kö utanför för att komma in. Så vi sade jag och min broder i år ska vi vara ute i riktigt god tid. Jag hade handlat hem lite mat så min bror kom hem innan till så hjälptes vi åt att laga till en riktigt god gratäng. När vi ätit så tog jag mig en dusch och gjorde mig sedan klar så drog vi ner till Kristinehamns Conference Center.

 
 

Vi parkerade bilen och kom lite före halv åtta och redan då var det kö för att komma in. Oj, oj detta kommer bli en härlig kväll tänkte jag direkt, träffade för första gången min vän Sofia vilket var väldigt trevligt. Så dök grabbarna i Wahlströms upp tjenare grabbar sade Daniel allt väl ja bara fint sade vi. De andra dök också upp glada av att se oss. Innan de så började fick de en rejäl applåd av publiken. Så räknade Anders Hildeskog in till kvällens första dans. Det blev en rejäl bugg rökare direkt. På någon sekund var dansgolvet full packat med folk. Oj, oj så härligt att se I´m ready sjöng Wahlströms. Utan att säga farväl kom sedan och det var trångt direkt på golvet.

 
 

Vilken härlig publik ni är att spela för utbrast Anders och Daniel fyllde in så kul att åter vara här i Kristinehamn. Så mycke, mycke mer sedan kommer en låt vi släppte för ett tag sedan Tänk om väggar kunde tala. Nu dansade alla lite långsammare. Tätt, tätt så nära dansade de runt på golvet. Dags så för lite schlager musik från Norge sade Anders bakom trummorna. La de swinge fast vi kör en svensk version Låt det svänga sedan en låt vi gjorde på en singel 95 Vi gör det ikväll.  Anders drog igång ett lite trumsolo inledningsvis i Vi gör det ikväll. Mary Ann höll ångan och farten uppe.

 
 

Dags nu för en låt från vår första skiva Varje natt heter låter sedan musik från Sannex Ge mig all din kärlek i natten. På fenomenet Spotify jagar man streams på låtarna. En låt som ligger väldigt högt är Blå, blå ögon en låt som Wahlströms tävlade med i dansbandslåten. Publiken var med direkt de fyllde dansgolvet igen. Oj, oj så de buggade och snurrade. Applåder värsta ovationerna och applåder visslingar. Sedan kom en låt som är lite av en personlig favorit för mig 1X2 heter den och gjorde enbart på en singel. Det är en rejäl bugg stänkare. When you dance höll farten och tempot uppe. Det var så dags för Wahlströms att ta kvällens paus. Vi gick en våning upp för att fika. Det som är bra är att man köper en fikabiljett i entrén. Kaffe och smörgås satt perfekt.

 
 

Jag och min bror satt och småpratade och njöt av denna fina danskväll. Så hade halvtimmen gått och Wahlströms var åter redo att spela. De drog igång direkt med en bugg låt sedan följde En natt med dig. Oj, oj vilken afton vilken publik ni är så grymma utbrast Anders bakom sina trummor. Nu ska vi lugna ner nu ska ni få kramas ordentligt. Have I told you latley sedan kommer Rchard Marxs Right here waiting. Så mjukt så fint spelade Wahlströms och Anders hade plockat fram visparna. Han sjöng så fint och så rejäla applåder från publiken. Så fint de spelar. Nu ska ni få åka lite snabbare så drog nästa dans igång. Dags så för en av Wahlströms populäraste och finaste låtar Lovar och svär.

 
 

En låt som jag fullkomligt älskar som Daniel sjunger så magiskt vacker är en låt vid namn Våra minnen. Jag kör vägen fram till huset där jag en gång levt sjöng Daniel så menat. Så magiskt fint. Så nära dansade de förbi scenen och kramades så hårt. Mattias stod med sin bas och höll takten, Håkan satt bakom sin klaviatur och spelade på. Han sjöng några låtar under kvällen med. Hemmaman ökade upp farten till det yttersta. Bhonus gjorde en fantastisk låt vid namn Stannar den kom efter denna. Oj, oj, oj sjöng Anders och publiken hängde på direkt. Ja då har vi kommit fram till kvällens sista dans det ska såklart bli lugnt sade Anders. Men vi vill tacka alla ni som kom ikväll som gjorde kvällen så fantastisk. Personalen för som alltid suverän fantastisk service. De fick applåder som aldrig ville ta slut. För kärlekens skull fick avsluta denna kväll. Men publiken gav sig inte det blev ett extranummer innan det var dags att ta farväl. Wahlströms vilka grabbar att spela vilken magi kvällen rak igenom. Tog de sista bilderna kramade min vän Sofia och tackade grabbarna i Wahlströms ordentligt. Tack till Patrik Ekman som ordnar denna danskväll, personalen för grym service. Wahlströms finns inga ord ni är så grymma.

Fridens Mikael.

Kommentera här: