Fin kvällstur ut i vår fina skärgård

 
 

Vädret blev framåt kvällen riktigt fint så jag bestämde mig för att ta en tur ut till vår fina skärgård och fotografera. Sagt och gjort så styrde jag ut till vår fina skärgård. Svängde av och tog lite bilder. Vädret var helt perfekt och väldigt fint för att fotografera.

 
 

Det var så lugnt och tyst runt omkring det hördes ljud från ett par som cyklade förbi mig. Tog lite mer bilder innan jag styrde ut till Picasso udden som ligger längst ut. Där står också Pablo Picassos staty Picassoskulpturen.

 
 

Himlen började färga sig väldigt fin i en orangeröd färg. Tog en massa bilder men slog mig även ner på en bänk för att bara passa på att njuta av denna fina kväll och väder. En motorbåt kom och for förbi följt av en liten segelbåt.

 
 

Solen hade gått ner så fint och färgade himlen så vacker och fin. En hel del fåglar gjorde mig sällskap där jag befann mig. Det enda jag saknade var en god kopp kaffe. Tog några fler bilder denna sköna kväll.

 
 

Stunden senare kände jag en regndroppe så slut på det roliga och fina. Jag tänkte härda ut men regnet var oundvikligt det bara kul så det var dags att bege sig till bilen. Ganska mysigt att sitta i bilen medan regnet slog emot vindrutan och smattrade på taket. Satt där en liten stund innan jag rulladfe hemåt mycket nöjd ändå över de bilder jag hunnit med att ta. Vi har här i Kristinehamn en otroligt fin skärgård som är så fin och väl värd ett besök om ni aldrig varit här förut.

Fridens Mikael.

Kommentera här: