Foto tur i ett soligt vackert väder

I lördags vaknade jag till ett fantastiskt vackert och fint väder.  En stor stark sol på en klarblå himmel var så fint att se. Bestämde mig snabbt för att ta en liten tur ut och fotografera lite. Det är ett av mina största intressen i mitt liv så avkopplande och rogivande. Verkligen balsam för själen. Efter att jag fixat lite här hemma gjorde jag mig redo. Bredde ett par smörgåsar bryggde på kaffe och packade ner allt jag skulle ha med mig.

 

 
 
 

Bestämde mig för att styra upp till vår vackra fina hembygdsgård det skulle bli dagens första stopp. När jag steg utanför mitt hus kände jag hur skönt det var. Fick sådana vårkänslor och bara njöt. Klev ur bilen och såg direkt vilka möjligheter och vilka fina bilder jag skulle fotografera idag.

 
 
 

Gick en kort bit och stannade till fram med kameran så tog jag lite bilder. Vid vår fina hembygdsgård ligger Norrgården. Där kan man åren runt fika och speciellt sommartid sitta ute i den fina miljön. Tog en massa kort gick till den lilla forsen och vattenfallet tog lite bilder. Började känna mig nöjd och klar. Kaffesugen var jag något enormt nu men valde att rulla vidare till Kvarndammen lite tråkigt och ledsamt att se hur där ser ut hur allt börjat växa igen vid Sågarbostället som det heter. Tänker på förr då man kunde spela minigolf och även fika där. Det är numera en svunnen tid.

 
 

Tog lite bilder innan jag hittade en plats att stanna till vid för att fika. Fram med kaffe och smörgåsarna jag hade med mig. Ja även goda bullar var med.  Njöt i solskenet och fikade innan jag tog de sista bilderna och styrde sedan hemåt mycket nöjd med denna dag.

 
 
 
 
 

Fridens Mikael.

Kommentera här: