Blommor till min balkong

 
 

Varje år brukar jag ta mig en tur ut för att köpa lite vackra blommor som jag planterar och sätter på min balkong. Förra året köpte jag inga blommor men då var jag också i ett skede i livet att jag precis hade flyttat. Kände då att blommor till balkongen inte var prioritet ett för mig just då.

 
 

I år är det helt andra förutsättningar nu har jag bott ett helt år i min nya lägenhet. Efter lite frukost och kaffe styrde jag ut till Hweems handelsträdgård som ligger ute i Ölme för att köpa blommor till min balkong. Jag kan inte ett smack eller nånting om blommor. Men går på magkänslan.

 
 

Sedan är det fint att promenera runt och titta på alla fina vackra blommor och färger. Det var riktigt vackert och fint. Mycket folk hade tänkt samma sak som mig och var också där för att handla. Jag hittade så fina blommor och färger som jag parade ihop.

 
 

Tagetes sedan en perlagon, och en häng blomma som kommer slå ut och bli väldigt fin valde jag. När jag kände mig klar betalade jag och rullade hemåt. Ja hem till mina föräldrar för att plantera blommorna ner i två blomlådor. Efter att jag planterat klart så kom mamma ut och sade att det finns mat så du får äta med oss om du vill. Jag har mina föräldrar att tacka för så mycket.

 
 

Åt mat packade ihop allt och rullade hemåt nöjd och belåten. Nu var det dags för lite vila i soffan men först placera ut lådorna med blommorna i på min balkong. Tog även lite kort på blommor jag inte köpte.

Kommentera här: