Foto tur möter solnedgång

 
 

Har nu en tid suttit hemma vid min dator och kikat på mina externa hårddiskar. Tittat på bilder som jag fotograferat genom årens lopp. Det är roligt för det är väldigt många minnen som dyker fram på bilderna.

 
 

En del personer som inte längre finns ibland oss dyker upp på bilderna. Det får mig att för en stund stanna upp och minnas tillbaka. Många nära och kära som lämnat ett tomrum efter sig och enorm saknad.

 
 

Många byggnader här i min stad Kristinehamn som nu är rivna eller ombyggda har jag också varit ganska duktig att fotografera. Något som med jämna mellanrum dyker fram och upp på bilderna så är det solnedgång.

 
 

Det är så rogivande då jag varit ute på mina fototurer och ögonblicket när solen är på väg ner. När jag får sitta eller stå vid en fin sjö och långsamt se solen gå ner. De bilderna kan i mitt inre skapa ren magi.

Fridens Mikael.

Kommentera här: