Järnvägsparken Kristinehamn

 
 

I min stad Kristinehamn ligger järnvägsparken en park som funnits i många, många år. Järnvägsparken är en klassisk stadspark som ritades av Ester Claesson och invigdes redan år 1934. Parken, sträcker sig från Resecentrum (järnvägsstationen) i norr till tingshuset i söder. Det är så fint att strosa runt där slå sig ner på någon av bänkarna och bara njuta.

 
 

Järnvägsparken är en enda stor grön oas mitt i Kristinehamn. Det finns också en mycket uppskattad lekpark där finns också konstverket ”Bit för bit” som invigdes 1968.

 
 

Jag hade tagit med mig min kamera och tänkte efter arbetsdagens slut att ta mig en promenad dit för att fotografera.

 
 

Måste faktiskt ge en stor eloge och applåd till Kristinehamns kommun förslagsvis parkavdelningen som varje år planterar så fina blom arrangemang i parken.

 
 

Vädret var strålande underbart vackert och härligt när jag kom dit. Stunden senare stötte jag på min bror Markus som bara skulle skicka iväg ett paket på posten. Sen kom han tillbaka så vi tog en massa fina bilder.

 
 

Det var så fint de gjort med sommarblommorna. Mycket fina träd finns att beskåda också i parken. När vi kände oss nöjda gick vi vidare ner till stan för att ta lite mer kort.

Fridens Mikael.

Kommentera här: