Lördag 20201010

 
 

Vaknade ganska tidigt denna lördag av att det småregnade ute. Det var mysigt att ligga kvar en liten stund i sängen. Steg sedan upp och tog mig en dusch på med kläderna så var jag redo. Skulle åka ut till Pingstkyrkans second hand och kika.

 

 
 
 

När jag kom ut dit stod redan mycket folk i kön och väntade på att få komma in och göra fynd och handla. Klockan slog nio och de öppnade. Jag hittade inget särskilt mer än några cd skivor och en dvd film som jag köpte.

 
 
 

När jag så betalat tog jag mig en liten promenad och tog lite bilder. Kameran hade jag hemma men mobilen funkade fint att ta kort med. Det är så fint att se alla fina färger på träden. Det var en gråmulen regnig dag idag men väldigt fint ändå tyckte jag. Tog lite fler bilder innan jag åkte ner till stan för att tippa lite.

 
 
Tog mig en skön promenad för att gå till favoritställe och fik. Café Paus för att ta en sen frukost, fika. När jag så skulle betala frågade ägaren vad vill du ha för dricka. Jag bjuder för du skriver så fint om oss på Facebook. Jag blev så glad men de orden kommer från hjärtat. Så skönt att slå sig ner och fika dricka kaffe och äta en smörgås. Satt och bara njöt av lugnet och läste Värmlands Folkblad måste uppdatera mig på sporten.
 
 
 
 
 

När jag så var klar tackade jag för mig och rullade hemåt för att greja lite innan först ishockeyn på tv:n. Därefter var det så dags att rulla hem till familjen Degerfors spelade ju match det är mitt stora favoritlag eller ett av de lag jag håller på. Så skönt ligga i soffan och kika. Det blev en slätstruken match som slutade 0-0. Hyffsad nöjd rullade jag sedan hemåt nöjd med denna dag.

Fridens Mikael.

Kommentera här: