Födelsedag

 

Ett år går fort och nu var det så åter dags att fylla år för min del. Jag brukar inte fira så stort nu för tiden. Jag brukar äta en bit mat med familjen och även lite kaffe och tårta såklart. De hade lovat regn så jag bestämde mig för att inte hitta på något speciellt eller göra något utan bara vara hemma.

 
 

Jag vaknade och se då sken solen men den sedan kom det lite regn. Men mig gjorde det inget alls. Jag väntade in tills posten skulle komma. Det var två kort och ett brev. Ett kort från min bästa vän Zarah sedan ett fint handskrivet kort från en vän. I där låg också t6vå trisslotter vilket var kul. På ena lotten vann jag sextio kronor.

 
 

Sedan gjorde jag mig klar för Att åka hem till mina föräldrar för lite firande. Där skulle jag äta mat sedan få lite paket. Själv skulle jag åka iväg och köpa en tårta. Måste berömma Drevstabageriet här i Kristinehamn. Det fanns ingen färdig tårta men Annette gjorde en medan jag väntade det kallar jag service i världsklass.

 
 

Åkte sedan hem för att dricka kaffe och äta tårta. Så gott en äkta jordgubbstårta. Tårtan var väldigt god kaffet likaså trots att det inte var Gevalia. När jag så fikat klart var det nu dags att åka hemåt. Det skulle nämligen komma ett blombud. Och vilka vackra fina blommor jag fick det gjorde mig lite rörd men så otroligt tacksam. Fick även på Facebook och mina andra sociala medier så mycket födelsedagshälsningar. Det var väldigt omtumlande och ganska rörande. Jag ska sätta mig i lugn och ro någon dag och läsa alla. Det är en tjej som brukar skicka en hälsning till mig varje år och den är lite speciell. Vi har upplevt så mycket tillsammans och gått igenom så mycket. Hon har en speciell plats i mitt hjärta.

 
 

Jag är alldeles överrumplad och så enormt fylld med så mycket värme och en STOR tacksamhet för ALLA fantastiska hälsningar igår i samband med min födelsedag. Brev, vykort, sms, blombud, fina filmer och hälsningar på Facebook och mina andra sociala medier. Ett oändligt stort TACK från mitt hjärta till er alla. Det är trots allt inte så tokigt att fylla år. Ett år äldre, javisst och förhoppningsvis lite klokare.

Fridens Mikael.

Kommentera här: