Fin foto tur till Hults sommarhem

 
 

Helgen som var innehöll ett riktigt fint och vackert väder både fredag, lördag och söndagen. Jag bestämde mig för att ta en tur ut igen för att fotografera. Vädret var kyligt men fantastiskt vackert och fint. Strålande solsken på en klarblå himmel.

 
 

Svängde in till Coop för att köpa med lite korv som jag skulle grilla. Gjorde först ett stopp nere vid Revsands familjecamping. Styrde sedan vidare ner till Hults sommarhem. Blev lite förvånad för där var ingen bil. Men det var bara skönt.

 
 

Steg ur och gick och tog lite fina bilder direkt. Det är så fina omgivningar där nere med Värnen inpå. När jag så tagit en massa bilder var det dags att slå läger. Plockade fram det jag hade med mig och började göra upp en eld. Riktigt gott med lite värme.

 
 

Hällde upp en kopp kaffe och lade på lite mer på elden. Så himla mysigt jag hade där nu där jag befann mig vid vattnet. Slog mig ner och för en stund slöt jag mina ögon och bara försvann bort i en liten dröm.

 
 

Tog lite mer bilder och lade på mer ved på elden. Nu började det så sakta att skymma solen var långsamt på väg ner. Då kom en äldre herre som började samspråka med mig. Han skulle också föreviga solnedgången på bild. Jag kände mig nöjd med dagen och började så smått att packa ihop mina grejer. Släckte elden ordentligt. Sedan satte jag mig i bilen och styrde hemåt med en massa fina bilder i min kamera.

Fridens Mikael.

Kommentera här: