En foto tur ut till sjön Vilången

Jag vet inte när jag senast var ute på en foto tur och fotograferade juldagen borträknad. Det var i alla fall väldigt längesedan. Nu fick vi här i Kristinehamn en söndag med ett kanonfint vackert väder. Solen var framme temperaturen hade krupit under noll ner på minus. Jag bestämde mig för att åka ut och fotografera.

 
 

Vilången är en sjö som ligger norr om Kristinehamn dit åker jag väldigt gärna och bara finner total avkoppling och lugnet. Där finner jag ro och kan bara koppla av njuta av tystnaden. Bestämde mig för att grilla lite korv när nu vädret var så strålande fint.

 
 

Blev en tur in till Coop för att handla lite korv, korvbröd och lite annat som jag behövde. Sedan drog jag iväg mot Vilången. Fram och svängde in där stod en bil parkerad. Men jag gick ut till udden och slog mig ner väldigt skönt så underbart väder det var.

 
 

Gjorde upp en led direkt och slog mig ner fram med kaffetermosen mina mackor där satt jag och njöt av lugnet och den fina naturen. Tog fram kameran och tog lite kort. Grillade korv innan jag packade ihop allt. Skräpet tog jag med mig. Åkte vidare en liten bit till en annan del av Vilången för att ta lite mer bilder. Nöjd och belåten rullade jag sedan hemåt väldigt nöjd med denna dag.

 
 
Fridens Mikael.

Kommentera här: