En helg med mycket vackert väder

Denna helg skulle komma att bjuda på ett fantastiskt väder både lördag och söndag. Men började på fredagen efter jobbet då jag åkte och handlade lite gott. Det blev räkor, tekakor och lite annat gott som jag skulle ha till kvällen.

 

 
 

Kom så hem och gjorde det jag först skulle göra innan jag började förbereda räksmörgåsarna. Solen värmde så gott på balkongen. Hade även köpt en alkoholfri öl som jag sen skulle provsmaka. Det var så gott när allt var klart och jag slog mig ner. Där satt jag sedan i solen och bara njöt.

 
 

Go musik i lurarna hade jag också. När så solen började gå ner så bestämde jag mig för att gå in. Så gott att slå mig ner i soffan och se lite på tv:n innan jag lade mig för att sova. Näsa morgon på lördagen gick jag upp tidigt och gjorde iordning lite go frukost.

 
 
 

Hade bestämt mig för att åka ut till Pingstkyrkans loppis och kolla lite. Hittade några skivor och lite kontorsgrejer. Åkte hem sen för att ta en kopp kaffe till. Då ringde min broder och ville åka ut till Ölme på loppis vilket vi också gjorde.

 
 
 

Det var riktigt varmt där vi gick och kikade men jag fann inget speciellt att köpa. Det var mycket barnkläder och leksaker som de sålde. Vi köpte oss varsin glass och en festis innan vi åkte hem.  Vi skulle äta mat sedan var det fotboll på tv:n bägge mina favoritlag IFK Norrköping och Degerfors IF spelade match.

 
 
 
 

Och först ut var Norrköping mot Malmö FF. Där tog Norrköping tag direkt och vaskade fram lite fina lägen. Det var också Norrköping som skulle ta ledningen en ledning Malmö ganska omgående kvitterade. Men Norrköping tog på nytt ledningen och stunden efter så kvitterade åter Malmö FF till 2-2. Men det skulle vara IFK Norrköping som drog längsta strået det gjorde 3-2 med drygt sju minuter kvar av matchen. De lyckades hålla undan och vinna. En seger som kändes så otroligt skön. Sedan var det dags för Degerfors.

 
 

Ja det var underbart att åter se publik på arenorna. En kul grej när programledaren och experterna på Discovery + skulle intervjua Totte Nyman i Norrköping så gick vattenspridarna igång så alla tre fick sig en rejäl dusch. En kort paus så var det dags sedan för Degerfors mot Östersund.

 

 
 

Matchen började lite trevande och det var så gästande Östersund som tog ledningen med 0-1 en ledning de höll halvleken ut. Andra halvleken han knappt börja förrän Degerfors kvitterade där Adam Carlén nickade in kvitteringen till 1-1. Degerfors fortsatte sedan att trumma på Victor Edvarsen serverades ett fint läge och satte dit 2-1. Sedan fastställde inhoppande William Dahlström slutresultatet till 3-1 så härligt Degerfors ångar på.

 
 

Efter detta slog vi in på tv:n en dansgala från Griveparken i Båstad. Streaplers, Callinaz och Donnez spelade upp för en sittande publik. Underbart att spela för publik utbrast alla i kör. Det blev ett riktigt fint avslut på lördagen.  Dags så att sova i morgon är det söndag. Jag vaknade som alltid väldigt tidigt vilket på ett sätt var skönt. Vädret skulle bli lika varmt och skönt även idag. Fotboll stod på programmet det var match ikväll för vårt lag IFK Ölme ett lokalderby mot Villastadens andra lag. Men om det kommer det i ett annat inlägg i bloggen. Jag var nöjd med denna helg och det jag gjort.

Fridens Mikael.

Kommentera här: