Promenad i fina vårvädret

Jag hade denna söndag bestämt mig tidigt att jag skulle pyssla ta ett riv och städa här hemma. Det behövs ibland, diska, torka , damma och dammsuga. Det var riktigt skönt att få det gjort.

 
 

När jag var klar bestämde jag mig för att ta mig en skön promenad. Gjorde redo kameran och bytte om sedan gick jag iväg ut. Solen sken på en himmel som är klarblå. Tog direkt lite bilder hemma i området där jag bor.

 
 

Hade även börjat städa min balkong så jag tog med mig mina gamla vissnade blommor för att slänga ut i skogen.Stannade upp flertal gånger och tog lite mer kort med kameran. Solen värmde för det blåste ganska kraftigt i vindarna. Detaljer är kul att fotografera tycker jag. Jag har finna nån pinne eller gren som jag förevigar på bild.

 
 

Vidare gick jag mot svandammen som det kallas för här i Kristinehamn. Det ligger ute på Mariebergsområdet Minns då jag var lite och var där för att mata fåglarna. Fint väder om än lite blåsigt så började jag sakta gå hemåt.

 
 

Fullt med bilder i kameran som jag skulle redigera. Sedan även fixa lite mat åt mig men valde att gå in på nätet och beställa hemkörning det är något jag aldrig gjort förut men så smidigt i dessa tider. Det blev en väldigt fin trivsam dag.

 
 

Fridens Mikael.

Kommentera här: