Fredagsmys

Jag har börjat med att vissa fredagar äter jag bara något lätt och enkelt på jobbet. Men istället brukar jag åka och handla något gott med hem som jag sedan lagar i ordning. Jag tycker mycket om att laga mat även om jag inte är någon mästerkock. Det är skönt lite avkopplande att pyssla i köket och laga mat i par med lite musik i spelaren.

 
 

Det är en väldigt skön avkoppling det där. Botanisera planera och greja. Jag valde att koka potatis sedan steka kassler en god sås (Karl Johan svampsås) toppat med lite persiljesmör, kryddsmör. Det blev väldigt gott. Och med min favorittjej i spelaren Jenny Salén som under många år hade egen dansorkester som var en av vårt lands populäraste. Det blev en riktigt god middag. Efter maten lade jag mig i soffan och somnade. Men vaknade 1,5 timmar senare.

Fridens Mikael.

Kommentera här: